Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) търси информация от Facebook, Twitter и други компании за социални медии и видео стрийминг за това как те използват личната информация, която събират от своите потребители, съобщи американската агенция, предаде Ройтерс.
Според информацията, освен към Facebook и Twitter, поръчките, изискващи данни, са изпратени до дъщерното дружество на Facebook WhatsApp, Amazon.com, китайското подразделение ByteDance TikTok, дъщерното дружество на Google YouTube LLC и др.
FTC се стреми да научи как компаниите събират данни за потребителите, как решават кои реклами да показват и как се използват алгоритми, наред с друга информация, се казва в изявление на агенцията. Ще се проверява и как практиките на компаниите засягат децата и тийнейджърите.
Компаниите разполагат с 45 дни, за да отговорят на поръчките, които обикновено се използват за генериране на политики или препоръки на законодателство.
„Никога преди не е имало индустрия, способна да наблюдава и монетизира толкова много от личния ни живот“, пишат в съвместно изявление двама демократични членове на комисията Рохит Чопра и Ребека Слатър, и една републиканка Кристин Уилсън, цитирани от Ройтерс. По думите им,„компаниите за социални медии и видео стрийминг вече следват потребителите навсякъде чрез приложения на техните постоянно присъстващи мобилни устройства. Този постоянен достъп позволява на тези фирми да наблюдават къде отиват потребителите, хората, с които взаимодействат и какво правят... Твърде много за индустрията остава опасно непрозрачно".
Представител на една от проверяваните от FTC компании е заявил, че очаква с нетърпение да отговори на въпросите на FTC. „Не печелим пари от реклама, продажба на потребителски данни на рекламодатели или споделяне на лична информация на потребителите с други. Вместо това компанията генерира приходите си директно от потребители чрез платена абонаментна услуга “, предаде думите му Ройтерс.
Коментари