Американската технологична компания Meta Platforms Inc. въвежда функции за изкуствен интелект в приложенията си, които ще осигурят на около 3 млрд. потребители изживяване, подобно на ChatGPT на OpenAI, предава Bloomberg.
Персонализирано създаване на стикери, редактиране на изображения и набор от чатбот персонажи с лица на знаменитости – вдъхновени от генеративния ИИ– пристигат в платформи като Instagram, Messenger и WhatsApp, обяви компанията в сряда на годишната си конференция за разработчици Connect.
Meta представи и студио за разработчици за марки, които ще могат да изградят свои собствени ИИ инструменти за услугите за съобщения на компанията, които могат да се използват за чат с клиенти.
Това е важно съобщение от Meta, което демонстрира, че също може да изгради технология, базирана на ИИ, която генерира текст и изображения на базата на прости подкани от потребителите. Google, Snap и Microsoft на Alphabet вече въведоха различни инструменти, за да се възползват от обществения и инвеститорския интерес към развиващата се технология. Meta инвестира усилено, за да изгради ИИ инфраструктура, докато главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг се опитва да докаже, че компанията не трябва да бъде пренебрегвана в надпреварата в тази сфера.
В последния тримесечен отчет Зукърбърг подчерта, че компанията работи върху ИИ технология от години, въпреки че това е първият път, когато генеративните потребителски услуги, фокусирани върху ИИ, са в центъра на годишното събитие на Meta. В миналото Connect беше фокусиран върху метавселената, името на виртуален онлайн свят, на което е базирано и новото име на компанията, която се наричаше Facebook, подобно на популярната социална платформа.
Миналата година зрители със слушалки Oculus можеха да гледат основните речи в пространството за виртуална реалност на компанията, Horizon Worlds – потенциално мъчително изживяване за потребителите, които не са свикнали с подобна технология. По-голямата част от събитието беше прекарано в представяне на Oculus като средство за провеждане на виртуални срещи или като платформа за игри. ИИ беше споменат само в контекста на използването на технологията за създаване на преработени аватари за потребители на слушалки и в съобщението на Зукърбърг, че тези фигури ще получат крака – крайници, които едва наскоро бяха добавени за потребителите.
Инструментите за ИИ, представени в сряда, ще изглеждат по-познати на тези потребители, вече изпробвали генеративни функции на технологията като чатбот ChatGPT или създателя на селфита My AI на Snap.
Meta AI е новият текстов чатбот на технологичния гигант, който ще работи на големия му езиков модел Llama 2 и ще използва информация за търсене в партньорство с Bing на Microsoft. Компанията го представя като цифров асистент, който да отговаря на въпроси за информация в реално време или да се използва за генериране на изображения.
Компанията пуска и 28 бота, базирани на фантастични персонажи, които включват видео реакции от лицата на известни знаменитости като пенсионирания победител в Super Bowl Том Брейди, чийто бот обсъжда спортни теми, и музиканта Снууп Дог. Тези ботове, които още не са активни, ще бъдат ограничени до темите, за които са предназначени да говорят, и ще отразяват информация отпреди 2023 г., информира компанията.
Редакторът на изображения на Meta, който също още не е активен, ще позволи на потребителите да въвеждат текстови подкани за промяна на съществуващи изображения, като прилагане на визуален стил или преразглеждане на фона. След извършване на каквито и да било промени ще бъде посочено използването на ИИ.
Също в сряда компанията официално представи слушалките Quest 3, най-новата версия на устройството, която ще позволи на потребителите да превключват между виртуална и смесена реалност.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Meta пуска чатботове, представящи се за различни личности
Пускат и уеб версия на Threads
Meta пуска търговска версия на своя модел с изкуствен интелект
Коментари