Как изкуственият интелект промени Черния петък тази година?


Как изкуственият интелект промени Черния петък тази година?
Снимка: iStock

3678

Черният петък, лудият ден за пазаруване след Деня на благодарността, известен с дългите опашки и хаоса в търговията на дребно, претърпява трансформация благодарение на изкуствения интелект (ИИ). През 2022 г. потребителите са похарчили рекордните 9,12 млрд. долара онлайн в САЩ на Черния петък, като AI инструментите имат съществена роля. С наближаването на най-голямото търговско събитие за годината (24 ноември) търговците на дребно внедряват AI инструменти, за да подобрят изживяването на клиентите и да извлекат максимума от това търговско събитие, пише Forbes.

Защитниците на потребителите се притесняват, че търговците на дребно ще използват изкуствен интелект, за да стимулират свръхпотреблението, като призовават купувачите да купуват повече, отколкото им е необходимо. Вместо да използват изкуствения интелект за манипулативни тактики и агресивен маркетинг, търговците на дребно могат да използват технологията, за да подобрят обслужването, да премахнат проблемите при пазаруване и да зарадват клиентите, като гарантират положителен и отговорен подход към продажбите, задвижвани от ИИ.

Изкуственият интелект осигурява персонализирано изживяване при пазаруване

Снимка: iStock

Изкуственият интелект предлага ново ниво на удобство и персонализация за потребителите, което прави пазаруването в Черния петък по-приятно и ефективно изживяване.

Компанните помощници за пазаруване като Honey и разширението за пазаруване на Capital One използват прогнозни анализи, за да предупреждават клиентите за ранните промоции на Черния петък, съобразени с техните предпочитания, с честота на кликване с 30% по-висока от средната за имейл кампании. Гласовите асистенти като Amazon Alexa и Google Home позволяват на купувачите да добавят артикули към дигиталните си колички и да правят покупки чрез разговорни команди, опростявайки процеса на пазаруване. В сайтовете на търговците на дребно чатботовете могат да ускорят проучванията и транзакциите и значително да намаляват изразходваното време за намиране на перфектната оферта.

Изкуственият интелект стимулира операциите на дребно

Снимка: iStock

Изкуственият интелект оптимизира операции като прогнозиране на търсенето, динамично управление на стоките и целеви маркетингови стратегии за търговците на дребно, което води до ръст на продажбите и намаляване на разходите.

С откритията, достигнати чрез AI алгоритмите, търговците на дребно могат по-добре да прогнозират обемите на покупките за всеки магазин, като следят складовите наличности в очакване на разпродаване на търсени артикули и увеличат продажбите, като минимизират загубите. Детайлната информация, събрана около уикендите на Черния петък, също предлагат данни, които да помогнат на търговците на дребно да прецизират стратегиите си за бъдещи празнични пазарувания.

В магазините изкуственият интелекет подобрява изживяването, като прави пазаруването по-ефективно и удолетворяващо. Някои приложения позволяват на клиентите да сканират продуктови баркодове и да сравняват цените между търговците на дребно в реално време, като намират без усилие най-добрата оферта, спестявайки време и пари. Приложенията за визуално търсене могат да открият артикули чрез насочване на камерата на смартфона, като незабавно предоставят опции за покупка и информация за продукта. Генерираното от ИИ разпознаване на изображения надминава човешките способности при бързо съпоставяне на продукти с промоционални оферти и по този начин помага на клиентите да намерят подходящи оферти. Автономните каси за плащане ускоряват пазаруването, като използват компютърно зрение за преброяване на артикули без човешка намеса и така намаляват опашките, а клиентите са удовлетворени.

Изкуственият интелект оптимизира онлайн операциите

Снимка: iStock

За онлайн търговците на дребно изкуственият интелект захранва механизъм за препоръки, които предлагат допълнителни или нови артикули на базата на историята на търсене, подобно на начина, по който Netflix препоръчва предавания. Този персонализиран маркетинг помага на търговците да рекламират продукти, които всеки купувач най-вероятно ще купи, което води до по-персонализирано и удовлетворяващо пазаруване. При логистиката, ИИ оптимизира маршрутите за изпълнение и доставка, като доставя онлайн поръчките на правилното място по-бързо. Тази ефективност увеличава промените, че клиентите ще получат незабавно своите покупки от Черния петък, повишавайки удовлетворението им.

Притеснения за поверителността около изкуствения интелект

Превземането Черния петък от изкуствения интелект носи известни удобства, но също поражда и основателни опасения относно поверителността на данните за това как търговците на дребно събират и използват потребителски данни, за да задвижват своите AI системи. Купувачите трябва да са нясно как техните данни се събират и използват и съгласието за използването им трябва да е недвусмислено. Търговците на дребно, които са прозрачни за своите практики и дават приоритет на сигурността на данните, изграждат по-голямо доверие.

Все още се появяват разпоредби за етиката на ИИ и поверителността на данните. Групи като AI Now Institute се застъпват за политики, които защитават потребителите от злоупотребите на ИИ. Купувачите също трябва да са наясно как техните данни заддвижват ИИ и съответно да вземат решения да купят, или не. Тъй като ИИ има все по-важна роля в пазаруването в Черния петък, от решаващо значение е да се гарантира, че той се използва отговорно и етично, като балансира иновациите със защитата на потребителите.

Източник: Forbes

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Как предприятията внедряват изкуствения интелект в производствени линии?

Може ли изкуственият интелект да премахне напълно хората от преговорите за сключване на договори?

Защо жените не използват толкова изкуствения интелект, колкото мъжете?

Директорът на OpenAI смята, че изкуственият интелект може да унищожи човечеството, но все пак иска да се използва

Как изкуственият интелект може да трансформира юридическата професия?

Още от Интернет и ИТ


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички