Google се съгласи да промени някои от рекламните си услуги в резултат на безпрецедентно споразумение с френския антимонополен орган.
Френският регулатор наложи глоба на Google в размер на 220 млн. евро, след като разкри, че щатската компания нарушава конкуренцията чрез доминацията си на пазара на онлайн рекламата, където инструментите на Google са станали почти незаменими за големите издатели, предава Reuters.
Решението на френския регулатор е опит за ребалансиране на силите на онлайн пазара в полза на издателите, които имаха надмощие в ерата преди интернет, но в наши дни са зависими от гиганти като Google и Facebook.
-
Турция глоби Google с 36.6 млн. долара за нарушаване на конкуренцията
Турският антимонополен орган глоби Google с 296 млн. турски ...
виж още
Регулаторът посочва, че решението отваря вратите за издателите, които се чувстват ощетени от практиките на Google.
„Решението за наказание на Google е от особено значение, тъй като е първото решение в света, фокусирано върху аукционния процес на база сложни алгоритми, на който онлайн бизнесът разчита”, посочва директорът на френския регулатор Изабел де Силва.
По думите й, глобата е намалена в резултат на споразумението, но детайли не се разкриват.
Разследването на френският антимонополен орган бе фокусирано върху инструментите, които Google предлага на издателите да продават и управляват онлайн реклами.
Коментари