„Аква Матрикс“ оптимизира бизнеса си с #1 облачна ERP система в света – NetSuite. Софтуерното решение обхваща всички процеси във фирмата - финанси, склад, 3PL, както и всички процеси по продажби в организацията, независимо от канала, по които те се осъществяват – онлайн магазин, физически обекти и складове, B2B продажби.
Защо NetSuite?
Към средата на 2020 г. „Аква Матрикс“ все още разчита на възможностите на управленския софтуер Atlantis ERP. Растежът на компанията и нуждата от постоянно и бързо подобрение и оптимизация на процесите налагат намирането на ново решение, което да подпомага активно развитието на бизнеса.
Организацията все по-силно усеща нуждата да постави една съвременна технологична основа на бизнеса си, която позволява развитието на нови услуги, както и непрестанно надграждане и подобрение на съществуващите.
Целта на „Аква Матрикс“ е да оптимизира и автоматизира начина на работа без да се налага увеличение на използваните финансови и човешки ресурси при разрастване на дейността.
След въвеждането на ограничителните мерки през миналата година компанията отчита сериозен ръст в онлайн поръчките.
Като официален вносител на множество спортни брандове – включително Trek, Bontrager, Maxxis, Lib Tech, Gnu, Bent Metal, Level, Roxy, Northwave, Drake, Smith, 661 и други – „Аква Матрикс“ ясно осъзнава необходимостта от ефективно решение, което да й осигури бързина и точност при работата, както при продажбите на дребно и онлайн, така и при работата с дилъри.
„Моментът, който наложи преминаването от Atlantis към NetSuite, дойде с необходимостта от максимално бърза и точна синхронизация между ERP системата, счетоводството, B2B платформата, склада, електронните магазини и всички други спомагателни процеси. NetSuite ни осигурява всичко, от което имаме нужда и ни позволява да надграждаме с нови процеси и да посрещаме уверено предизвикателства, пред които бъдещото ни изправя“, споделя Николай Димитров, мениджър бизнес развитие в „Аква Матрикс“.
Той допълва, че функционалността, облачната технология, лесното и интуитивно използване на системата са сред основните предимства на NetSuite.
Дистанционно внедряване
ERP системата обединява информацията от всички търговски канали на „Аква Матрикс“, като за целта в организацията са внедрени основните модули на NetSuite - ERP, CRM и B2B модули. Реализацията на целия проект отнема по-малко от 100 дни и преминава през няколко етапа.
Първоначално е изготвен подробен анализ на съществуващите системи и нуждите на компанията, следва имплементация и интеграция на NetSuite, а преди официалното стартиране на системата се провеждат тестове. Поради пандемичната обстановка внедряването се осъществява изцяло дистанционно.
Цялостното решение за управление на бизнеса е интегрирано с другите системи, използвани от търговската фирма, включително онлайн магазин, софтуер за етикетиране на стоки, система за работни заплати „Омекс“, както и с Business Intelligence системата Qlik Sense.
Марияна Колева, старши ERP консултант в Balkan Services разказва, че в тази част от проекта са преодолени няколко сериозни предизвикателства. Специфична от техническа гледна точка се е оказва интеграцията с електронния магазин, а два от водещите за „Аква Матрикс“ софтуера се е наложило да бъдат изцяло сменени.
Стартиране на работата с тях също е предизвикателство, тъй като това е трябвало да се случи в един и същи ден, с безпроблемна интеграция помежду им.
Въпреки предизвикателствата, проектът е реализиран успешно и навреме. По думите на Колева сред основните фактори за това е високата ангажираност на всички участници, както и способността за бързо взимане на решения.
„Вземането на решение се случваше от основния ключов потребител и това ускоряваше процесите. Работата в пандемичната обстановка беше по-динамична и срещите се организираха по-лесно и по всяко време“, подчертава консултантът от Balkan Services.
Бързина и ефективност
Благодарение на новата ERP система работата в „Аква Матрикс“ значително се променя, осигурявайки управление на всички бизнес процеси, на всички канали за дистрибуция и маркетингови кампании от едно място. За Димитров именно бързият и лесен достъп до фирмената информация е най-значимата полза за бизнеса след имплементацията на софтуера.
„Една голяма част от работата преди NetSuite се случваше извън ERP системата. Това пораждаше проблема, че много голяма част от информацията, свързана с предварителни поръчки, информацията за новите сезони артикули и т.н. не беше достъпна до всички и затрудняваше много работа ни“, споделя Димитров.
Сега всички служители през всяко устройство с интернет могат да се възползват от множеството различни функционалности на системата, за да изпълнят задачите си.
Функционалностите
Основните потребители на софтуера за цялостно управление на бизнеса са мениджмънтът на „Аква Матрикс“, както и отдели Продажби, Финанси и Маркетинг.
С помощта на облачната ERP система те могат да поддържат номенклатура от стоки, да импортират файлове, лесно да планират и резервират доставки за следващи сезони, да управляват онлайн магазина на компанията и B2B платформата за търговия на едро.
Наличните в ERP софтуера данни позволяват да се оптимизират счетоводните процеси, да се елиминират месечните процедури за приключвания на склад и счетоводство, включително да се следят плащанията към доставчици и задълженията от клиенти.
Не на последно място, чрез NetSuite потребителите могат да анализират продажбите на ниво артикул, групи и характеристики на стока, клиент и други, както и да достъпват множество справки и анализи, базирани на пълната информация за бизнеса, обединена в една система.
Това са само част от наличните функционалности, които допринасят за оптимизирането на търговските процеси в „Аква Матрикс“. От компанията споделят, че с автоматизиране на голяма част от бизнес процесите успяват да изпълнят 100% от клиентските си поръчки през всички канали, като са елиминирани над 95% от грешките при обработката на данните и доставките. Това добавя скорост и улеснява потребителите на системата.
„Благодарение на интеграцията на NetSuite с онлайн магазина ни само за 4 месеца успяхме да обработим и обслужим брой поръчки, равняващ се на 70% от онлайн продажбите ни за последните 3 години“, разкрива Димитров.
Коментари