Пандемията от коронавирус нанесе тежък удар на автомобилната индустрия, донасяйки със себе си затворени заводи и рязък спад на продажбите.
Изпита го и японскaтa компания Nissan Motor, която предвижда годишна загуба от 470 млрд. йени (4,5 млрд. долара). Загубата е най-голямата от 1977 г., когато автопроизводителят започва да събира данни. Тя е и много по-голяма от очакваните 262 млрд. йени (2,49 млрд. долара), които прогнозираха анализатори.
Nissan ще отчете оперативна загуба за втора поредна година, след като пандемията от коронавирус възпрепятства усилията му да се възстанови от големия спад в продажбите. Приходите на на компанията ще се свият с 1/5 до 7,8 трлн. йени (73,9 млрд. долара), а продажбите ще спаднат с 16,3%, пише Reuters.
-
Nissan закрива най-големия си завод в Европа
Японската компания Nissan Motor е решила да закрие завода си...
виж още
Годините на агресивна експанзия, особено на развиващите се пазари, доведоха втория най-голям японски автопроизводител до мрачни маржове, застаряващи модели и лощ имидж за марката. Ролята за това изиграха и арестът и детронирането на бившия изпълнителен директор Карлос Гон в края на 2018 г., който бе обвинен в големи финансови измами.
За да се измъкне от тресавището от проблеми, през май компанията разкри мащабен план за преструктуриране, предвиждащ голямо намаляване на производствените линии и модели. В резултат годишните разходи на компанията трябва да намалеят с 2,8 млрд. долара.
Nissan реши да закриe най-големия си завод в континентална Европа – в Барселона, оставяйки 3000 души без работа, въпреки протестите на работници и съпротивата на синдикатите и испанските власти.
През първото тримесечие автопроизводителят отчете оперативна загуба от 153,9 млрд. йени (1.46 млрд. долара) – второ поредно тримесечие на загуба, след като през януари-март беше на минус 900 млн. долара.
Проблемите на Nissan разкриха и нестабилното партньорство с френската Renault, която също отчете големи загуби и обяви мащабни съкращения в опит да преструктурира бизнеса си. Най-младият партньор в тристранния алианс – Mitsubishi Motors преживя спад на акциите с около 13%, след като продажбите в Югоизточна Азия се сринаха с 70% в периода април-юни.
Коментари