Обичайната и често срещана картинка в родната действителност е много стари сгради от началото на 20-ти век да не се поддържат и в крайна сметка да се озоват в ръцете на крупен инвеститор, който да ги превърне в една жилищна кооперация или офис сграда. Когато това е пазарен и законен процес няма нищо лошо, но редица български градове са загубили своя уникален вид и чар именно заради такива случаи. Все пак има и много добри примери, в които стари сгради, които са паметници на културата се реновират и се използват за офис пространства или за жилище. В тази статия ще разгледаме нещата под един интересен ъгъл - могат ли старите архитектурни бижута, които са загубили своя блясък да се превърнат в луксозни имоти? Отговорът според нас е положителен и в тази статия ще обясним защо.
Неведнъж сме казвали, че пазарът на луксозни имоти в София е доста специфичен и не е задължително да следва тенденциите, които са налице при общия пазар на недвижими имоти. Понякога при продажбата на жилище има много неща, които биха впечатлили купувача. И тук старите сгради имат един огромен коз, който го няма никой лъскав затворен комплекс - историята. Много често самите стари къщи са били луксозни имоти за своето време и са били собственост на някои от най-влиятелните, богати и известни личности за своето време, а самите им собственици са оставили своето име в родната история. Това е изключителна добавена стойност, която няма да се срещне другаде.
Друг важен момент е архитектурата - фасадите на сградите често са прекрасни и са правени с вдъхновение от архитектурата във Виена, Прага, Берлин и много други европейски градове. Само вижте как изглеждат някои от все още запазените емблематични сгради на София, Русе, Пловдив, Варна и други градове у нас. Можете да сте сигурни, че подходящ купувач ще оцени имота по достойнство.
Друг важен елемент са самите стаи - старото строителство е характерно с високи тавани и добра осветеност. Може да бъде чудесен коз и да бъде нещо, което подсилва интереса на купувача.
Старите къщи имат голяма чудесна архитектурна и историческа стойност, която може да бъде изключителен коз при предлагане на подходящ сегмент от клиенти. В този ред на мисли всеки строителен предприемач, който реши да се впусне в подобно начинание има добри предпоставки да знае сред каква аудитория трябва да таргетира. Подобна инвестиция може да се окаже много сполучлива, а и има и друга добавена стойност - запазването на архитектурната красота на българските градове.
Коментари