Ако евентуален следващ кабинет реши да развали концесионния договор за летище София, на първо време ще трябва да върне 660-те млн. лв., които концесионерът плаща сега. Ще си вземе летището и ще плаща загубите му, които в момента заради намалелия трафик са около 5,5 млн. лв. на година. В резултат на това най-голямото ни летище няма да бъде конкурентно като тези в съседните държави.
Това заяви в сутрешния блок на bTV министърът на транспорта Росен Желязков, разяснявайки какво би станало, ако евентуален следващ кабинет, който не е на ГЕРБ, реши да развали договора, както призовава лидерът на БСП Корнелия Нинова.
"Договорът е подписан и е правно валиден, концесия ще има и това е за доброто на летището, на авиокомпаниите и на пътниците. В момента слушаме едни щуротии, които разпространяват нашите опоненти, но те имат възможност да прочетат договора, който се намира в концесионния регистър", каза Желязков.
-
Концесионерът на Летище София обещава 900 млн. лв. инвестиция
Новият концесионер на Летище София консорциумът SOF Connect ...
виж още
"Концесията е предприятие, това не е наем или продажба. Партньорите в концесията – държавата и концесионерът, си разделят ползите и рисковете, не може само едната страна да има ползи, а другата – да носи рисковете. Нека анализират концесията внимателно", каза Желязков.
Той посочи, че 35-годишната концесия се разглежда вече 4 години, сделката е анализирана от Световната банка и от Европейската комисия. Оценката на тези институции е, че е постигнат икономически баланс и то без да се прибягва до държавна помощ, независимо от тежкото състояние на авиацията в момента. Френско-германска компания е новият концесионер на Летище София
"Затова отлагаме годишните плащания за последните 10 години на концесията – за да може да се възстанови икономическият баланс. Тези инвестиции обаче ще бъдат направени, те не са опростени. Няма да има и съкращения на персонал", каза Желязков.
Освен това, за да се сезират Сметната палата на ЕС и Еврокомисията, както иска Нинова, според Росен Желязков първо трябва да има парламент. "Това искане може да обедини само онези, които не са чели договора за концесия, а все пак имат възможност да го направят и то внимателно", посочи министърът.
Лъжа е, че ще се вдигат летищните такси и цените, категоричен е Желязков.
Коментари