Франция и Германия планират директен високоскоростен влак, който да свърже столиците им. Това обявиха държавните железопътни компании на двете държави SNCF и Deutsche Bahn в Страсбург, предаде агенция DPA.
Двете компании се надяват да започнат да предлагат едно пътуване на ден между френската и германската столица през декември 2023 г. "Заедно с нашите германски колеги ще рискуваме и ще пуснем този влак", заяви президентът на SNCF Жан-Пиер Фаранду.
"Високоскоростният трафик между Германия и Франция е изключителен пример за това как атрактивните връзки стимулират трансграничния жп трафик", каза изпълнителният директор на Deutsche Bahn Рихард Луц. "Планираната директна връзка между сърцата на двете ни столици ще привлече още повече хора към пътуването с влак", добави Луц.
-
Модерна жп линия свързва по-бързо и удобно Франция и Швейцария (СНИМКИ)
Най-голямата трансгранична крайградска железопътна линия в Е...
виж още
Двата оператора освен това ще разширят вече съществуващата високоскоростна жп мрежа между Париж и Щутгарт, която бе пусната в експлоатация преди 15 години и използва германските влакове ICE и френските ТеЖеВе (TGV).
Германският министър на транспорта Фолкер Висинг подкрепи инициативата: "С оглед на големите предизвикателства на изменението на климата, железопътният транспорт трябва да играе по-силна роля във вътрешноевропейския транспорт. С новата високоскоростна връзка Берлин-Париж предстои още една атрактивна алтернатива на летенето."
Железопътните оператори също съживяват нощните влакове, за да примамят пътниците, които се стремят да намалят въглеродния отпечатък от пътуванията си на дълги разстояния. Очаква се през следващата година да се възобнови и нощния влак Париж-Берлин, предава AFP.
Все още не е ясно колко може да трае пътуването между Берлин и Париж спрямо сегашните около 8 часа, в което се включва и прекачване във Франкфурт. Супербърз влак ще вози пътници за 10 евро от Мадрид до Барселона
През 2021 г. близо половината от всички пътници, пътуващи между Франкфурт и Париж, са избрали влак вместо самолет, а между Щутгарт и Париж - цели 90%. Пренебрегнати ли са железниците в ЕС за сметка на авиокомпаниите?
Споразумението не обхваща отдавна пуснатата в експлоатация високоскоростна жп връзка между Париж и Кьолн, която в момента се управлява от подразделението на френския превозвач Thalys и за която се продават отделни билети. За момента не се предвижда за интегриране на услугите на Thalys в билетната структура на SNCF и Deutsche Bahn.
Нови железопътни връзки?
Решението на френския и германския железопътни оператори идва след като се появиха съобщения, че скоро може да бъде пуснат директен влак от Лондон до няколко града в Западна Германия, включително Кьолн, Дюселдорф, Дортмунд и Аахен, след сливането между два големи железопътни оператора.
Маршрутът на влака ще бъде продължение на съществуващите маршрути на Eurostar, които в момента се движат от Лондон до Брюксел, Париж, Лил, Амстердам и Ротердам, съобщават френски медии.
Това ще бъде първият директен влак от Обединеното кралство до Германия в историята на Eurostar. От компанията отговориха, че все още е "твърде рано" да се потвърдят планове за нови маршрути. От SNCF, компанията майка на Eurostar Group, възнамеряват "да проучат възможността за стартиране на нови маршрути", но все още нищо не е решено.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Френските железници затънаха в дългове заради пандемията
Deutsche Bahn инвестира 13,6 милиарда евро в жп мрежата на Германия
Коментари