Вдигат таксите за авиокомпаниите на Острова


Вдигат таксите за авиокомпаниите на Острова
Снимка: iStock

1973

Авиокомпаниите предупредиха, че пътниците ще бъдат изправени пред по-високи цени, след като британският авиационен регулатор увеличи таксите за контрол на въздушното движение. Разходите, платени от авиокомпаниите, идват след срива в управлението на въздушното движение в Обединеното кралство през август, довело до големи закъснения на полети и оставило хиляди блокирани.

Таксата ще увеличи 47 паунда на 64 паунда на полет до 2027 г., което е ръст от около 43 пенса (0,52 долара) на пътник. Авиокомпаниите заявиха, че увеличенията „не могат да бъдат оправдани“ предвид скорошното прекъсване, предава BBC.

По думите на Тим Олдърслейд, главен изпълнителен директор на индустриалната организация Airlines UK увеличението на таксите е „още един ритник в зъбите за пътниците, измъчвани от проблеми това лято, включително ИТ сривът на август Nats (Национални служби за въздушно движение).

Групата, която представлява превозвачи, включително British Airways, EasyJet, Jet2, Ryanair, Virgin Atlantic и Tui, заяви, че пътниците „неизбежно ще поемат сметката от милиони лири за увеличения“.

Снимка: iStock

„Ясно е, че е необходим по-широк независим преглед на това как се регулира Nats, за да се защитят пътниците и да се гарантира, че авиокомпаниите не винаги са принудени да действат като застраховател от последна инстанция и да поемат милиони лири разходи за неизправности, които не са по тяхна вина“, отбеляза Олдърслейд.

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри заяви, че авиокомпанията е „изумена“ от „нелогичното“ решение на CAA да увеличи таксите и призова то да бъде отменено.

По думите му не трябва да се прави увеличение, „докато Nats не достави услугата, за която вече се плаща“ и добавя, че „по-нататъшни увеличения на цените ще отидат само за финансиране на повече незаслужени дивиденти на своите акционери“.

През август около 2000 полета на летища в Обединеното кралство бяха отменени, когато системата за Nats за автоматично обработване на полетните планове се срина, оставяйки пътниците блокирани.

Някои хора спяха на пода на летището или в импровизирани легла, докато много хора се опитваха да резервират отново полети.

Снимка: iStock

По време на ИТ срива авиокомпаниите направиха огромни разходи, за да осигурят настаняване и да организират повече полети за клиенти, останали в чужбина. Някои авиокомпании, включително Ryanair, призоваха тези разходи да бъдат покрити от Nats.

Nats се извини за неудобството и заяив, че са въведени мерки за защита срещу повторна поява на „невероятно рядката“ системна повреда.

Но източник от авиационната индустрия казва пред BBC, че Nats е потвърдила, че няма да възстанови директно разходите на авиокомпаниите заради техническата повреда през август.

Джонатан Хинкълс, главен изпълнителен директор на шотландската авиокомпания Loganair, описа увеличението на таксите като „грабеж на въздушните пътища“ и заяви, че авиокомпаниите ще се опитат да отклонят полетите от Обединеното кралство, за да „достигнат до по-евтино ирландско въздушно пространство“.

„Въпреки че една авиокомпания ще изгори повече гориво, летейки по този по-дълъг маршрут – и ще генерира повече емисии – спестяването, насочено към избягване на таксите на Nats, си заслужава“, заяви той в публикация в LinkedIn.

Снимка: iStock

Хинкълс твърди, че ако авиокомпаниите избягват въздушното пространство на Обединеното кралство, това ще доведе до по-малко доходи за Nats, което ще увеличи „тежестта за онези, които са останали без алтернатива“, като регионалната авиокомпания Loganair.

Според Майк Кланси, генерален секретар на профсъюза Prospect Великобритания „има едно от най-натоварените и сложни въздушни пространства в света, но същевременно с най-добрите показатели за безопасност – инвестициите са от голямо значение за поддържането им“.

CAA каза, че решението ще позволи на Nats да „възстанови своите оперативни разходи и е „последователно“ за Nats да поддържа „безопасна работа“. Таксите за авиокомпаниите са свързани с услуги, предоставяни във въздушното пространство на Великобритания и Северния Атлантик.

Андрю Уокър, главен икономист в CAA, каза, че ще обмисли допълнителни регулаторни стъпки след резултатите от независимия преглед на ИТ срива.

Според Тим Джинс, изпълнителен директор на авиацията и бивш управляващ директор на Monarch Airlines решението ще се отрази „много лошо“. „Nats е монополист, така че авиокомпаниите и индустрията нямат друг избор, освен да приемат тези такси и ми се струва, че CAA е преглътнала историята на Nats, основно казвайки, че таксите трябва да се повишат“, казва той.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Туристи харчат огромни суми в опит да се измъкнат от Израел

Нискотарифна авиокомпания сключи сделка за 20 млрд. долара

Най-голямата европейска авиокомпания отчете рекорден брой пътници в разгара на лятото

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички