"Вагонен завод – Интерком" в град Дряново, работи по проекта "Сокол", който цели да създаде иновативен български вагон от ново поколение. Проектът предвижда модернизация на 15 пътнически вагона В-84, основна част от превозния парк на БДЖ-"Пътнически превози" и са произведени в завода през 80-те години на миналия век.
Инвестицията
Споразумението е по обществена поръчка за 15 вагона и е на стойност 26,6 млн. лева без ДДС – по 910 000 евро или 1 779 000 лв. на вагон.
С проекта са ангажирани 35 високо квалифицирани инженери, конструктори и дизайнери от Германия, Украйна, София и Дряново. По-голяма част от оборудването за новите вагони е внос от чужбина, от най-известните марки.
Спирачките са Knorr, модел 2021 г., вратите са електрически – IFE, Австрия. Седалките ще са от Германия, а част от вътрешното оборудване – от Украйна. Прозорците със стъклопакетите и металните шкафове се правят у нас.
Новите вагони ще са изцяло климатизирани, с видеонаблюдение, аудио и видео уредба, вакуумни тоалетни, автоматични рампи за хора с увреждания, стойки за велосипеди и LED осветление, като е предвиден и вагон-бюфет. БДЖ обнови интериора на спалните вагони (СНИМКИ)
Вагоните могат да бъдат прикачени и към високоскоростни влакове, които да се движат по железопътните линии на Европа.
Въпреки че в България няма условия за движение на високоскоростни влакове, у нас има места, където могат да се развият скорост от 130 км/час и дори 160 км/час. Ако се създаде организация и железниците работят с такива нови вагони, дори скорост от 130 км/час ще подобри значително резултатите, посочват от завода. Влакът ни плаща при закъснение - колко и при какви условия
Предстоят преговори с БДЖ за прикачването и движението на новите вагони на родни влакове и преговори с чуждестранни европейски компании за купуването им и прикачването им към международни влакови композиции.
Засега има интерес от контрагенти от Франция, Северна Македония, Гърция и Испания.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Скоро няма да има кой да кара влаковете у нас
БДЖ преговаря за купуването на 100 вагона от Германия
Новите високоскоростни влакове на Румъния тръгват още тази година
Коментари