Строителната компания "Европейски пътища" (бившата "Пътища Пловдив") ще вземе до 200 млн. заем от държавата, за да изгради пътя Мездра – Ботевград. Дружеството е поискало одобрението на своите акционери да изтегли кредита от Българска банка за развитие (ББР). Предложението ще бъде гласувано на общо събрание на дружеството на 4 октомври, предаде SeeNews.
Средствата ще бъдат използвани за строителството на първия лот от скоростния път. 13.4-километровият участък е един от най-скъпите пътища у нас с цена от близо 20 млн. лв. на километър с ДДС. Високата му цена се дължи не само на планинския терен, но и на изискването на регионалното министерство строителят на пътя да получи заплащане за него, чак когато го завърши.
Участъкът се изпълнява от консорциум начело с "Европейски пътища", в който участват "Водно строителство-Благоевград" и словашката "Вахостав-СК". Договорът с тях е близо 267 млн. лв. с ДДС, а срокът за изпълнението му е 3 години.
-
Живко Тодоров застава начело на ББР
Бившият финансов директор на ПИБ Живко Тодоров застава начел...
виж още
За да получи кредита, "Европейски пътища" ще заложи като обезпечение вземанията на консорциума по договор от 222,5 млн. лева с Агенция "Пътна инфраструктура" за изграждането на пътния участък.
Пътят между Мездра и Ботевград, който е ключов за Северозападна България ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, с габарит 20 метра. Това означава, че ще е двойно по-широко от настоящия път, но няма да има аварийна лента. Какви са новите пътни такси в Сърбия?
Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен. Настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо. Общата стойност на новия път между Мездра и Ботевград е 420 млн. лв. Той е част от приоритетното направление Видин – Ботевград (167 км), което трябва да осигури бърза връзка между магистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма".
Коментари