След много критики и вълна от гражданско неодобрение през последните дни сред ползвателите на градския транспорт в София, председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев предложи месечната карта за една линия за наземен транспорт и тази за метро да бъде върната. От 1 януари: Как се променя пътуването в градския транспорт в София?
"Предлагам да върнем месечната карта за една линия за наземен транспорт, месечната карта за метро и двете месечни карти от 9 лв. за наземен транспорт, както и картата за метро за учениците", заяви на брифинг председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев преди началото на първото заседание на съвета за 2023 г., предава БТА.
"Не съм доволен от обясненията на авторите на тази идея, начело с Борис Бонев. Той ни убеждаваше, че е експерт в транспорта и виждаме каква огромна грешка допуснаха. Днес аз предлагам да поправим тази грешка", заяви Георгиев. Георгиев смята за справедливи исканията на 36 000 граждани и посочи, че като юрист няма да позволи да се ограничава правото на избор на гражданите с какви карти да пътуват.
Мисля, че никога не съм правил подобен пост, но сега ще го направя за пръв и последен път. Ще тагна всички свои бивши...
Публикувахте от Venci Micoff в Вторник, 10 януари 2023 г.
Георгиев се извини на гражданите за предизвикания хаос. "Давам си сметка за атаките, на които ще бъда подложен от засегнатите автори на предложението от Общинския съвет. Но докато съм председател, за мен са водещи интересите и удобството на гражданите, а не политическият пиар или нечие его", добави председателят на СОС.
Новите тарифни промени за превозните документи в градския транспорт бяха приети с решение на СОС през лятото на 2022 г. и влязоха в сила от 1 януари тази година, като трябваше да бъдат добре разяснени на гражданите. Председателят на СОС Георги Георгиев преди дни обаче остро разкритикува ръководството на ЦГМ за слабата разяснителна кампания.
С новата тарифна политика се въведоха електронните билети за време "30+" и "60+", както и карти за пътуване с намаление на майки с малки деца и студенти. Премахнат беше хартиеният билет. Голяма вълна от недоволство сред потребителите понесе премахването на месечната карта за една линия и задължителното валидиране при качване в превозното средство, което впоследствие отпадна. Пътуваме за време в градския транспорт в София?
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
От 1 януари: Вдигат цената на билета в столичния градски транспорт
Предлагат ново таксуване на градския транспорт в София
Забраняват на шофьори и ватмани да продават билети в столицата
Коментари