Румъния е получила първите 37 електрически влака и ще ги пусне в движение през тази година. Това обяви пред Euronews Румъния Стефан Розеану, президент на Органа за реформа на железопътния транспорт, който ръководи проекта. Румъния си купува още високоскоростни влакове
Всеки от влаковете се състои от 6 вагона и ще може да превозва до 350 пътници. Композициите ще се движат с максимална скорост от 160 км/ч.
Новите електрически влаковете отговарят на най-високите индустриалните стандарти, разполагат със зона за пътници с увреждания, модерни тоалетни и ще имат и място за кетъринг. Визуално влаковете приличат на тези в метрото, като имат две позиции за управление в двата края, посочва Розеану.
Напълно електрическите влакове могат да пътуват на дълги разстояния и ще бъдат използвани за най-дългите маршрути в Румъния, като този Букурещ-Крайова-Тимишоара-Арад. Въпросната линия вече е електрифицирана или е в процес на електрифициране, което позволява новите влакове да стигат до границата между Румъния и Унгария.
Тестването на композициите по румънските железни пътища ще започне през лятото. Те развиват до 160 км/ч, но не всички железопътни участъци позволяват влаковете да се движат с тази висока скорост.
Линията Букурещ-Констанца или железопътните линии към Брашов до Предял позволяват високи скорости, защото са модернизирани. В останалите участъци влаковете ще се движат по-бавно. Като цяло основните жп линии в Румъния са предвидени за движение със 120 км/ч, но повредени или стари участъци водят до ограничения на скоростта.
Всеки от влаковете на френския жп гигант Alstrom струва над 9 милиона евро, а общата инвестиция в тях възлиза на 350 милиона евро.
"Разходите за поддръжка на тези влакове ще бъдат добавени с течение на времето. Тези влакове няма да бъдат предоставени единствено на държавната железница CFR Călători, а ще бъдат разпределени между всички оператори, включително частни компании в Румъния. Всеки жп оператор има шанс да получи новите влакове", добави Стефан Розеану, цитиран от Romania Insider.
През тази година се предвижда да бъдат пуснати в експлоатация и около 100 км рехабилитирана железопътна линия. Железниците ще позволяват на влаковете да се движат със скорост до 160 км/ч, съобщиха от "Про инфраструктура".
Румънските железници са толкова повредени с течение на времето, че средната скорост на влаковете постоянно намалява. Един пътнически влак в момента се движи със средно 40-50 км/ч.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Коментари