Всички пътни ремонти се прекратяват, докато пътната агенция или друг представител на държавата не изпрати писмени указания с ангажименти по договорите, за да продължим. Това заяви председателят на Българска браншова камара "Пътища" инж. Стефан Чайков. По думите му никой в правителството няма намерение да плаща на пътностроителните фирми, като вероятната причина е, че няма пари в бюджета. ББК "Пътища": Фирмите ще преустановят работа, ако не им се плати
След 1 юли пътните фирми ще издадат изпълнителни листове и ще потърсят дължимите суми за извършените ремонти, тъй като според договора със служебния регионален министър Виолета Комитова тези суми трябва изцяло да се изплатят до 30 юни. Освен това компаниите ще поискат и допълнително заплащане за пропуснати ползи и нанесени щети. Така бюджетът и данъкоплатците ще бъдат ощетени с между 150 и 200 млн. лв. Извън дължимите към момента 520 млн. лв. за извършени ремонти, държавата дължи и още 1,2 млрд. лв. за започнати 270 участъка, по които в момента се работи.
Чайков определи доклада на междуведомствената група, проверила договорите на фирмите преди втория транш на разплащането, като "несъстоятелен". "Беше казано, че тя дава мнение, без окончателно становище и са възможни пропуски и неточности. 100% от доклада е неточен. В писмото на ДНСК съвсем дефинитивно определя кое е основен и кое текущ ремонт, но явно по политически причини то е неглижирано", изтъкна той.
-
Строителният бранш е пред колапс, очертават се още много фалити
Строителният бранш е пред колапс. Над 400 фирми от общо 6000...
виж още
Пътните компании бяха категорични, че са извършвали текущи ремонти, като например технологията за студено рециклиране на асфалта, която разрушава стария асфалт и от него се прави нов. "Това е текущ ремонт, тъй като не променя проектант скорост на пътя, габаритите или класа", обясни директорът на ББКП инж. Лазар Лазаров.
По думите на Чайков и новите договори за текущ ремонт и поддръжка, подготвени от правителството, съдържат дейностите и по старите контракти и за които се твърди, че са незаконни.
Зам.-председателят на ББКП инж. Живко Недев отбеляза, че при текущ ремонт гаранциите са по-дълги и цената по-ниска за възложителя. И даде пример, че една дупка се кърпи срещу 26 лв. за кв. м. с 6 месеца гаранция, а превантивният ремонт се извършва при 16 лева за кв. м. с 3 години гаранция.
От ББКП подчертаха, че при незаконно строителство обектът веднага се затваря и трябва да бъде приведен в първоначален вид. Това означава да се затворят 79% от ремонтираните 906 пътни участъка и да се върнат в първоначалния им разбит вид. А държавата поне 4 пъти е признала извършените дейности за законни – чрез анексите, подписани от Комитова, чрез решение на НС, чрез новите споразумения с кабинета и с вчерашния доклад. От КСБ се оплакаха: Държавата убива строителите!
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
ИТН били във властта, за да получат обществени поръчки през АПИ
Коментари