Приходите от тол системата са над 2 пъти по-малко от очакваното – събират се едва 450 000 лева на ден при заложени по 1 млн. лв.
В същото време спадът на трафика в периода март – август в сравнение със същия период на миналата година е само 20%, съобщи членът на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" проф. Олег Асенов, цитиран от в. "24 часа".
Според него напоследък превозвачите се отказвали от заобикалянето на платените участъци от пътищата, явно преценили, че това не е изгодно за тях.
-
Превозвачите постигнаха победа за тол системата
Тол системата ще стартира от 1 март с тарифите, които превоз...
виж още
Веднага след въвеждането на толтаксите по някои безплатни второкласни пътища имало значително увеличаване на трафика. Например през април, май и юни през пътя Сливен – Ямбол са минавали по 1000 камиона на ден, а сега са средно по 629, т.е. колкото са били и миналата година.
Пътят от Бяла до Варна е друг такъв пример – единият вариант да се стигне от Русе до Варна е през Велико Търново и оттам по първокласния път да се продължи до Варна. По-голямата част от този маршрут е платен за камионите и автобусите.
След въвеждане на толсистемата по алтернативния безплатен път от Русе през Бяла, Попово и Търговище са почнали да минават по над 1000 камиона дневно, докато сега са 659. "Това показва, че първоначално превозвачите са търсели обходни пътища, но явно впоследствие са видели, че това не е много по-изгодно", коментира Асенов. Тол системата вероятно ще заработи през март догодина
Преди толсистемата да тръгне браншовите организации на превозвачите протестираха срещу размери на таксите и те да важат за всички магистрали, първокласни и второкласни пътища.
След преговори при премиера Бойко Борисов се стигна до споразумение – за второкласните пътища няма да се събират такси, но ако до 3 месеца от въвеждането на системата не се стигне до приход от 1 млн. лв. на ден, всичко ще се преразгледа.
Очаква се нови разговори с тях да стартират до края на седмицата. "Задачата ни не е да притискаме превозвачите със статистика, а да намерим следващата допирна точка в развитието на тази система. В никакъв случай няма да правим нещо революционно, което е против икономическата логика", посочи Асенов.
Коментари