Нощният градски транспорт се връща в София, пускат и нова дневна линия 288


Нощният градски транспорт се връща в София, пускат и нова дневна линия 288
Снимка: iStock

5056

След 3-годишно прекъсване нощните автобуси в София се завръщат. Новината обяви днес лидерът на „Спаси София“ и общински съветник Борис Бонев.

„Връщат се 4-те нощни автобусни линии, които на първо време ще се движат с 60-минутен интервал. Допълнително, по наше предложение, ще бъдат променени и маршрутите на линии Н3 и Н4 с цел по-добро обслужване на някои големи квартали“, обяви Бонев, цитиран в прессъобщение от „Спаси София“, която от години се бори за нощен градски транспорт в столицата.

Направена е корекция на част от маршрутите за подобрено обслужване на „Овча купел“, „Сухата река“, „Левски“, „Зона Б-5“, „Хиподрума“ и „Кривата река“. Линиите Н1 („Люлин“ – „Младост“) и Н2 („Студентски град“ – „Обеля“) се връщат без промени.

Бонев посочи, че от следващата пролет ще предложи линиите да се движат на всеки 30 минути, особено в петък и събота и да бъде въведена нова линия до летище София с цел обслужване на късните и сутрешни полети, извън работното време на дневния транспорт.

Общинският съветник припомни, че по настояване на „Спаси София“ притежателите на годишни карти за цялата мрежа ползват нощния транспорт напълно безплатно. „Годишната карта е безспорно най-изгодната алтернатива за придвижване в града и аз я ползвам от години. На цена от 365 лв., освен целия дневен транспорт, пътниците вече ще могат да ползват и нощните линии. За останалите пътници важи нощната карта от 2 лв., с която прекачванията между отделните линии са безплатни“, заяви Бонев пред журналисти.

От „Спаси София“ припомнят, че преди 6 години градските ѝ активисти събраха над 30 000 подписа за въвеждане на нощни линии в столицата, които внесоха в Общината.

„Неслучайно Варна, Бургас и всички европейски градове имат нощен транспорт. Достъпният транспорт се отразява положително върху местната икономика, а индиректните ползи далеч надвишават разходите. В Белград има 23 нощни линии“, отбеляза Андрей Зографски, експерт към транспортната комисия на Столичния общински съвет.

Предлагат се и промени в дневния автобусен транспорт. Създава се нова автобусна линия под номер А288, която ще тръгне след пускането на новия участък от ул. „Филип Кутев“. „Там трябваше да има нов скоростен трамвай, но засега е оставено място за него, но релси не се полагат“, обясни мотивите за новата автобусна линия Симеон Ставрев от „Демократична България“. Тя ще тръгва от спортния комплекс „Червено знаме“ в район „Слатина“ и по бул. „Г.М.Димитров“ ще стига до „Филип Кутев“ и така ще обслужва кв. „Витоша“ и кв. „Кръстова вада“, като крайната спирка ще е при бул. „Черни връх“, до метростанция „Витоша“.

В близко бъдеще новата линия 288 може да продължи от бул. „Черни връх“ по бул. „Тодор Каблешков“ и да стигне до бул. „България“. В другия ѝ край, в район „Слатина“, може също да се удължи и да обслужва кв. „Редута“. Това е предложение на районния кмет Георги Илиев.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

144 000 пътници са използвали нощния транспорт в София за година

Без глоба за валидация и с карта за една линия в градския трнаспорт в София

Нощен градски транспорт в София и през 2019 г.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85176
  • GBP
    1
    2.34568
  • JPY
    100
    1.18953
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички