Високите скорости са нещо обичайно по пътищата в България. Много от шофьорите карат като на рали състезание и често превишават разрешената скорост. Глобите обаче става все по-солени, а наказанията – все по-строги.
600 лв. е санкцията за превишаване на скоростта над 50 км/ч извън населено място. За всеки следващи 5 км се добавят по 50 лв. Така глобата няма таван, а най-големите глоби обикновено са на общински пътища, където ограничението на скоростта е по-ниско.
На магистралите пък са рекордьорите за скорост. Наскоро в област Стара Загора беше засечен Maybach, хвърчащ с 248 км/ч. Шофьорът ще трябва да плати 1150 лв.
-
С 200 км/ч по магистралата. За или против?
По близо 2/3 от магистралите в Германия няма ограничения на ...
виж още
За сравнение най-високата глоба е 1600 лв. Тя е за шофьор, карал с 210 км/ч при ограничение от 60. И двете нарушения са извън населените места. Там формулата е подобна, но глобата започва от 700 лв. и се отнема книжката, пише в. "24 часа".
За по-ниски скорости има фиксирани суми. Извън града те са 20 лв. за превишение от 10 км/ч, 50 за от 11 до 20 км/ч, 100 от 21 до 30 км/ч, 300 от 31 до 40 км/ч и 500 за от 41 до 50 км/ч. Санкциите влязоха в сила в началото на годината. Наказанията бяха сериозно увеличени с идеята най-вече да се намалят катастрофите.
Стационарните и мобилни камери са най-лесният начин за залавяне на нарушителите. Къде ще бъдат поставени те зависи от всяка областна дирекция на Пътна полиция. Обикновено се избират места, където има множество катастрофи заради висока скорост.
-
Шофьор кара с 280 км/ч във Велико Търново
Полицията във Велико Търново се самосезира по клип в социалните мрежи и издирва "пилот", вдигнал 280...
виж още
Шофьорите са наясно, че тези променени максимални скорости по магистралите са любимото място, където стоят полицаите, защото там често се превишава скоростта с много заради изненадващите намаления. Други такива места са многобройните бензиностанции и всякакви други отбивки, около които също има ограничение на скоростта.
Световната практика е бензиностанциите да са изнесени извън рамките на магистралите – на отбивките към населени места. Идеята е високата скорост по същинската магистрала да не се ограничава, а местата за отдих и за зареждане на гориво да не пречат на движението и до тях да се стига след излизане от аутобана.
Коментари