Над 130 000 лв. са върнати на българските потребители след намесата на Европейски потребителски център България при проблеми с търговци от други страни в ЕС. Това показват данните на центъра за изминалата 2020 г.
Малко по-малко от половината сума – около 50 000 лв., са получили обратно пътниците като възстановяване на стойността за неизползвани билети след анулирани полети. ЕК: Изберете ваучер, вместо пари, при отменено пътуване
Една от най-големите суми, която е договорена с търговец през 2020 г., е от над 4600 лв., платени от жена за самолетен билет от Шанхай, Китай, към София чрез посредник. Тя не получава билета, но парите са изтеглени от сметката ѝ, като едва след намесата на мрежата от ЕПЦ успява си ги върне обратно.
-
Авиокомпаниите са длъжни да връщат парите за отменени полети
Авиокомпаниите трябва да възстановят изцяло парите за самоле...
виж още
Ето 5 стъпки, които експертите от ЕПЦ препоръчват, когато купуваме самолетни билети или стоки онлайн:
– Важно е да се уверите, че следите регулярно официалните източници на информация, която има значение за плановете ви да пътувате – какво включват актуалните мерки за безопасност, прилагани от превозвача, както и в съответната държава.
– Препоръчително е да следите входящите съобщения в имейл адреса, заявен за връзка с авиокомпанията или агенцията, включително и папка СПАМ, както и официалния сайт на превозвача. Нови правила за самолетните полети в Европа
– Съхранявайте на достъпно място копие от всички документи, свързани с резервацията ви, независимо от типа транспорт – копия от билети, платежни документи и кореспонденция с търговеца.
– Ако пазарувате от електронен търговец, уверете се добре кой е той, проверете отзивите за фирмата от други потребители и най-вече как да се свържете с него при въпроси или проблеми.
– Проверете каква е крайната цена на поръчката, дали е необходимо да платите транспортни разходи, както и какви са условията за връщане на стоката, ако все пак размислите и решите да се откажете от нея.
Коментари