В най-кратки срокове трябва да бъде пусната новата лента за хладилни превози на ГКПП "Капитан Андреево-Капъкуле", както и да бъдат премахнати таксите за турските превозвачи, които влизат или преминават транзитно през България. Тези два въпроса бяха сред обсъдените при срещата на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков и зам.-министъра на търговията на Турция Риза Турагай в края на миналата седмица в МТИТС.
Министър Желязков подчерта, че в транспорта проличават добросъседските и приятелски отношения между България и Турция. "Особено показателно е, че в тези времена на затруднения, които пандемията причинява, движението на стоки, доставки и хора, се осъществяват безпрепятствено и равномерно", изтъкна той. Желязков обърна внимание, че в този критичен за икономиките по света момент, осигуряването, при необходимост, на допълнителни разрешителни за превозвачите също е от голямо значение за повишаването на стокооборота.
"Заедно с турските колеги работим усилено да намалим административната тежест, така че да ускорим придвижването на стоките и да облекчим максимално бизнеса", уверява той. "Оценяваме положително, това че имаме бърз контакт и взаимно доверие с институциите от турска страна, при решаването на различни трудности и ежедневни въпроси", отбелязва още Желязков.
По време на пандемичната ситуация, през която преминаваме, по отношение на България се постарахме да покажем едно много специално, много индивидуално отношение, отбелязва турският зам.-министър на търговията Риза Турагай. "В период, в който прилагаме 14-дневна карантина на турските граждани взехме решение да не подлагаме под карантина българските шофьори в Турция", уточни той.
По думите му в момента през ГКПП "Капитан Андреево-Капъкуле" преминават около 1100 камиона на ден. "Убедени сме, че с откриването на новата лента за хладилни превози ще успеем да повишим пропускливостта до 1400 и 1500 камиона на ден", добави турският зам.-министър и отбеляза, че тази стъпка ще допринесе и за българския транспортен бранш, българските превозвачи и българската държава като цяло.
Коментари