100% са пълни хотелите в най-големия курортен комплекс по Българското Черноморие – "Слънчев бряг". По 15 – 20 000 автомобила с туристи влизат на ден в курорта. Опашки се извиват пред павилионите за бързо хранене, плажните барове и ресторантите са пълни.
Търговците обаче отново са недоволни от сезона. "Много е зле, специално за моя магазин. Аз съм доставил обувки специално за руските туристи, но такива липсват, на тяхно място дойдоха румънци, които нищо не купуват, преобладават младежи, които пък въобще не пазаруват, те ходят само по заведенията, и то нощните", разказват те. Туристи си предават касови бележки, за да спестят от шезлонг и чадър
Туристи има, но много бедни, как ще си платим наемите. И мерките не се спазват от туристите", това споделиха пред БНР търговците по Южното ни Черноморие. Те са недоволни, че това лято идват бедни туристи, роми, които работят зад граница, украинци и поляци, които не пазаруват.
-
Паркирането по морето струва колкото нощувката
Цените на паркоместата в морските курорти стигна тези на нощ...
виж още
"Няма изобщо западни туристи, а ромите вечер крадат от туристите", заявяват още търговци и хотелиери. А пък от своя страна хората са недоволни, че курортите са претъпкани, шумно и натоварващо е.
Междувременно през този сезон най-честите сигнали от потребителите на туристически услуги са за лоша хигиена в местата за настаняване. Това коментира за БНР Бургас, членът на Комисията за защита на потребителите Константин Райков. Той посочва и параметрите на проверките в кампанията Лято 2021.
"Проверяват се хотелите и заведенията за спазване закона за туризма и съответно спазване на закона за защита на потребителите. Най-честите оплаквания на туристите това лято са за качеството на храната и на самия туристически продукт. Явно това лято, като доста добро от туристическа гледна точка е влошило малко качеството на услугата, но да се надяваме все пак, че бизнесът ще бъде отговорен и ще отговори на очакванията на всички почиващи". Проверките от комисията продължават, допълва Константин Райков. Причината е, че има достатъчно много екипи, които да проверяват на място всички постъпили сигнали и жалби в институцията.
Коментари