Защо летовниците в Европа се завръщат към all-inclusive пакетите?


Защо летовниците в Европа се завръщат към all-inclusive пакетите?
Снимка: stresort.com

797

Туристите през летния сезон в Европа все повече се насочват към пакетни ваканции, тъй като растящите цени на хотелите и полетите съживяват търсенето за all-inclusive оферти, които бяха изпаднали в немилост, засилвайки балансите на някои туристически компании, пише Ройтерс.

Комбинацията от кризата с разходите за живот и прекъсванията заради стачки и проблеми засилва привлекателността на пакетите с фиксирани цени без неочаквани допълнителни разходи и по-лесно обезщетение, ако нещата се объркат.

След като години наред пътници използваха интернет, за да създадат свои собствени маршрути, анализатори на сектора казват, че тенденцията за закупуване на готови пакети, започнала миналата година, се е ускорила това лято, което е най-натовареното за пътувания от пандемията насам.

Още: Гаранционен фонд ще плаща при фалит на туроператори

„Това е нещо, което бихте решили, че е изчезнало през седемдесетте години“, казва Стюарт Хатчър, главен икономист в компанията за анализ на авиационни данни IBA. „След COVID повече хора резервират пакетни пътувания“.

Очаква се разходите за пакетни ваканции в Европа – най-популярни сред британците и германците – да достигнат 117 млрд. долара тази година, с 11% повече отпреди година, и да достигнат нов връх от 125,9 млрд. долара през следващата година, според Euromonitor.

Фиксираните предварителни разходи и съотношението цена-качество са привлекателни, казва Каролин Бремнер, старши индустриален мениджър за пътувания в Euromonitor.

„Във времена на пикова инфлация, както през последните две години, (пакетите) позволяват на потребителите да бюджетират по-ефективно“, каза тя.

Още: Топ дестинации за круизи по света през 2024 г.: Къде мечтаят да отидат българите?

Британците харчат средно около 450 долара на глава от населението за тези пътувания, показват данните на Euromonitor, тъй като доставчикът на пакетни ваканции договаря сделки с хотели, транспортни компании и други играчи, за да намали разходите.

Но дори пакетите ще поскъпнат, прогнозира компанията за пазарни проучвания. Според анализите ѝ цените ще растат със среден годишен темп на растеж (CAGR) от 3,5% между 2024 г. и 2029 г. - по-бързо, отколкото преди пандемията, когато се повишиха с около 1,3% през периода 2014-2019 г.

Интересът към бизнеса с ваканционни пакети е лъч светлина за туристическата индустрия, докато растат опасенията, че постпандемичният ентусиазъм за пътувания със самолет ще намалее, тъй като пътниците се отказват от по-високите цени.

Особено в Европа и Северна Америка цените на самолетните билети се повишиха рязко след пандемията.

За 49-годишната Норийн Кенън изборът на едноседмична ваканция за семейството ѝ това лято е свързан с цената и удобствата на хотела.

„Избрахме този пакет, защото беше хубав хотел и наистина добра сделка“, казва тя, след като пристига от Ирландия в Малага в южна Испания, една от най-добрите дестинации за почивка в Европа.

Избраният от нея хотел разполага с плаж, басейн и зона за игра на децата.

Пакетните оферти обикновено се харесват на летовници с по-ниски до средни доходи, които търсят слънце и море с опции за all-inclusive и семейни дейности като плажни клубове, казва Бремнер от Euromonitor.

Гърция, Италия и Испания са сред най-популярните дестинации.

Готовите почивки, които включват малко гъвкавост, съставляват около половината от пакетите, резервирани през последната година, според групата на туристическите агенти в Обединеното кралство ABTA.

Обикновено те са били предпочитани от по-възрастните туристи над 65 години, които помнят първата вълна на ентусиазъм за пакетни сделки.

Сега по-младите пътници също са запалени, изкушени от по-малко твърди пакети в сравнение с тези от миналото.

Около 56% от 25-34-годишните са избрали пакети, избирайки между опции за полет и настаняване, показват данните на ABTA.

За да се адаптира към по-младите вкусове, изпълнителният директор на TUI Себастиан Ебел казва, че компанията предлага повече гъвкавост в своите пакети, като например позволява на клиентите да резервират с друга авиокомпания или да коригират времето на пътуването.

Около 800 хил. клиенти са избрали гъвкав пакет през тримесечието до края на юни, което е с 14% повече от година по-рано, се казва в доклада.

„Хората имат погрешна представа, когато става дума за пакети. Сега те са много по-гъвкави“, казва Шон Типтън, говорител на ABTA. Основните им черти обаче са същите.

„За семействата става въпрос за удобство. А също и за цена“, каза той.

 

Още от Туризъм


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.75789
  • GBP
    1
    2.32069
  • JPY
    100
    1.25648
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички