Въпреки несигурния летен сезон заведения по Черноморието продължават с номерата в ущърб на клиентите си. След кафетата по 8 лв. на плажа, заведенията измислиха още един начин да одрусат посетителите си, карайки ги да плащат за столовете, на които са седнали.
Курортисти на плаж "Нестинарка" в Царево се оплакаха, че са таксувани с по 6 лв. за използваните на морско заведение барбарони (меките фотьойли, тип пуф, често срещани на плажове/вили б.р.).
4-членно българско семейство сяда на въпросното заведение и си поръчва си храна и напитки от менюто. Неприятната изненада идва, когато получават сметката, в която освен консумираното са включени и по 6 лв. за двата използвани от тях пуфа.
"Не приемам и да седна да ям и да ме карат да плащам освен за храната, и за столовете!", пише във Facebook разгневеният клиент. Той и семейството му си плащат сметката, но се заричат никога повече да не сядат на въпросното заведение, съветвайки и познатите си да направят същото.
"Днес заведението се "изхитри" и спечели едни 12 лева, но всъщност загуби много повече. Ние ще сме още поне два месеца в Царево и както казва Христо Мутафчиев – "Няма да им стъпим!", ама не на гърците, а на андрешковците. Съветвам всички приятели, също да не им стъпват. Синдрома трябва да бъде изкоренен, ако искаме бъдеще за децата си в тази страна!", обяснява потърпевшият.
Случката в Царево напомня на скандалната такса "празен стол", наложена преди години от заведение в Созопол.
Ситуацията се разиграва на същия плаж "Нестинарка", който стана популярен с това, че чадърите и шезлонгите стрували само по 36 стотинки. С тази оферта софийска фирма спечели 20-годишната плажна концесия от държавата.
Както често се случва у нас, реалността се оказа друга – през миналите лета туристите трябваше да плащат по 15 лв. за плажни принадлежности, тъй като евтиният шезлонг на плажа вървял с шалте за 10 лв., а чадърът струвал 5 лв.
Написаното от разочарования клиент в социалната мрежа очевидно е достигнала до много хора, тъй като има хиляди реакции, споделяния и коментари.
Заведението е спечелило малка сума, но вредата от лошия имидж вероятно ще му струва много повече. Таксата "барбарон" буди недоумение, защото (както е очевидно от сметката) храната и напитките са с достатъчна надценка, за да компенсират намалените приходи от плажни принадлежности.
Подобни "скрити такси", които се превърнаха в практика на бизнеса по морето през този сезон, разочароват клиентите и обезсмислят гръмко обявяваните безплатни шезлонги и чадъри на плажа. Това е много лоша реклама за целия български туристически бранш и със сигурност ще отблъсне много българи, решили да летуват по Българското Черноморие.
Коментари