Глобалните луксозни пътувания все повече се свързват с отговорния туризъм, уелнес и значимите човешки отношения, показва доклад, представен на търговското изложение Luxury Travel Market във френския град Кан. Бизнес за стотици милиарди: Луксозният туризъм в Европа набира скорост
В партньорство с American Express и компанията за проучвания на луксозния пазар Altiant докладът показва, че повечето богати пътуващи още предпочитат да влагат парите си в преживявания, отколкото в стоки. Почти 60% смятат да похарчат повече за пътувания през 2023 г. в сравнение със само 10%, които споделят, че ще намалят тези разходи, съобщава Bloomberg.
Резултатите са базирани на проучване на Altiant сред 1200 души с големи финансови възможности и заможни туристи в 14 страни в Азия, Европа и Северна и Южна Америка през втората половина на 2022 г. Проучването прогнозира кои пандемични поведения се запазват и кои отпадат с ограниченията за влизане в много страни.
Здравето и безопасността са основен фактор при избора на дестинация – притеснение, която остава и след пандемията, като под безопасност се имат предвид и опасения за сигурността, и страхове от дискриминация. Уелнес факторът остава ключов при планирането на ваканции за 61% от анкетираните.
Същевременно 50% от анкетираните споделят, че ще продължат да наваксат изгубеното заради пандемията време и да пътуват. 49% обаче предпочитат да летят по-малко и да остават в дестинацията по-дълго.
45% смятат да правят по-екосъобразни пътувания догодина, а сред китайските туристи тази цифра скача до 81%. Малко над половината пък са готови да платят с до 20% допълнително за устойчиви почивки. Предпочитанията към по-релаксиращи ваканции се запазва – най-вече плажове и градски пътувания.
Очаква се богатите туристи от Северна и Южна Америка да харчат повече за почивките си. В същото време 2/3 от анкетираните смятат да използват туристическа агенция заради гъвкавостта и застраховката. Луксозен СПА комплекс в район с богати туристи отваря врати за инвеститори
Посланието за по-устойчива и съобразена с климата туристическа индустрия след пандемията отеква и сред луксозните пътници, сочат резултатите. Малко над 25% посочват, че околната среда и устойчивостта са важни за тях (процентите са по-високи при анкетираните под 35 години).
Над 70% от респондентите заявяват, че данните за въглеродните емисии на полетите или ваканциите е повлияло на решенията им за резервация.
Тук обаче е налице главоблъсканица: когато са попитани за решаващите фактори при резервирането на следващата им ваканция, устойчивостта на хотела се класира едва на 7-о място от 14 варианта, доказателство за разликата между намерение и действие на потребителя.
Сигурно, е, че вътрешните и регионалните пътувания ще се останат стабилни през 2023 г., но желанието за повече международни пътувания ще доминира, посочват половината от анкетираните, които сега приоритизират ваканцията в чужбина пред пътуването наблизо. До 52% планират да посетят Европа, 41% - Америка, а 25% планират да пътуват до Близкия изток или Африка. Докато богатите американци гледат главно към Япония, Австралия и, като доказателство, че някои неща никога не се променят, Италия. Най-добрите места в Европа за море през зимата
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Пускат директни полети от София до любима екзотична дестинация
Руските туристи се отказаха от Европа. С какво я замениха?
Коментари