Средно 531 лв. ще похарчи всеки българин за тазгодишния Черен петък. Това показва проучване на компанията за маркетингови анализи "Кантар", реализирано по поръчка на eMAG, съобщават от платформата.
Проучването е направено чрез лични интервюта и попълване на въпросник между 7 и 27 октомври сред 1001 души на възраст между 18 и 55 години. То е част от регионално проучване, проведено и в Румъния.
Според данните хората между 45 и 55 години са с най-висок планиран бюджет от средно 614 лв. Средният планиран бюджет при мъжете е 664 лв., а при жените - 405 лв. Столичани планират да отделят средно 579 лв., а в малките градове - 539 лв., отчита проучването.
Още: Рекорд: Потребителите в САЩ похарчиха близо 10 млрд. долара за Черния петък
По отношение на бюджета, който възнамеряват да изразходват потенциалните купувачи по време на Черния петък, проучването показва ръст в групите, планиращи да похарчат между 101 и 350 лв. като те са 40 процента. 37,6 процента от анкетираните планират да изхарчат между 351 и 1000 лв., а близо 10 процента - над 1001 лв.
Проучването показва, че категориите "Дрехи", "Обувки", "Козметика", "Продукти за дома и декора", "Малки домакински уреди", "Спорт" и "Мобилни телефони" са водещи в предпочитанията на българите за Черния петък.
Според данните жените имат повишен интерес към модата, модните аксесоари, парфюмите, ежедневните бебешки стоки като пелени, дрехи, консумативи, малки домакински уреди, козметика. При мъжете интересът е по-висок към автоаксесоари, спортни стоки, мобилни телефони, гуми, продукти "направи сам" и лаптопи, аудио системи. Дрехите са планирана покупка за 54 процента от жените, както и 49,2 процента от жителите на столицата също планират да поръчат от тази продуктова категория.
Още: Специалният ден в годината за всички любители на шопинга: Черният петък
Проучването отчита и високо ниво на разпознаваемостта сред градското население на кампанията Черен петък - 97,2 процента. То показва, че трима от всеки четирима българи, живеещи в градовете възнамеряват да закупят поне един продукт по време на събитието - това са 75,9 процента на възраст между 18-55 години. Кампанията поддържа силен онлайн профил като шопинг събитие и това е планиран канал за покупки от 75 процента от потенциалните купувачи, показват още данните.
Коментари