Фирми-шапки отклонявали средствата при ремонт на пътища и язовири


Фирми-шапки отклонявали средствата при ремонт на пътища и язовири
Снимка: БГНЕС

2481

Схема за източване на държавния бюджет чрез проекти за укрепване на свлачища и изграждане и ремонт на пътища и язовири разкриха на съвместен брифинг служебните министри на регионалното развитие арх. Виолета Комитова и на икономиката Кирил Петков. Според тях „Автомагистрали“ и Държавната консолидационна компания служат като шапки за манипулиране на обществени поръчки. Ремонтът на отсечка от АМ "Тракия" e по-скъп от строителството

От изнесените данни стана ясно, че около 500 млн. лв. са били раздадени авансово за укрепване на общо 84 свлачища през последните 2 години, а от тях е завършено само 1 – това на пътя за Рилския манастир. Останалите са на проектна готовност, а някои все още нямат и разрешения за строеж. Проектите обаче са за две години и шансовете да се завършат докрай са минимални, посочи министър Комитова, цитирана от БГНЕС. 

При пътищата и магистралите ситуацията е същата. Там са раздадени около 1,5 млрд. лв., чрез прескачане на обществени поръчки заради „инхаус“ възлагане, а пари са получавали фирми, които са нямали проектна готовност. Според арх. Комитова дори голяма част от цените на проектите са определяни „на око“ от фирмата-изпълнител. 

„Трябва да върнем обществените поръчки, тук става въпрос за пари от бюджета. Това са парите на целия български народ“, заяви тя и даде пример с фирма, която е получила 100 млн. лв. авансово само за един ден, без да я назове поименно. „Къде е тук пазарната икономика?“, попита тя. 

По темата с освободения от нея шеф на държавата фирма „Автомагистрали“, който все още не е напуснал поста си, тя коментира: „С господин Беличев си пишем писма и искаме да се разделим цивилизовано“. 

По строежа на автомагистрала „Хемус“ също фирми са получили авансови плащания, за да доставят техника и материали за строителството, отново без обществени поръчки. Договорите са между „Автомагистрали“ и конкретните фирми, стана ясно още от думите на арх. Комитова.  "Автомагистрали" подписа договори с осем помощници за "Хемус"

Министърът на икономиката Кирил Петков коментира, че същият е проблемът е на лице и при ремонта на язовирите. За 416 язовира над 80% от работата по тях е извършена едва от 7 компании. От всички язовири на документи са завършени 10, но при проверка на 3 от тях се оказа, че стоят празни и не са пуснати в експлоатация. Държавата чак сега разбра за съществуването на 200 язовира

„С тази концентрация на фирми имаме нулева конкуренция“, констатира Кирил Петков.

Още от Икономика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички