Топ ремонти на ремонта


Топ ремонти на ремонта
Снимка: Actualno.com/Йорданка Калчева

4773

"Строители на съвременна България". Знаете ли, че има такава книга? Автор е Симеон Радев и тя е написана в периода точно преди Балканската война, с която цар Фердинанд опитва да реализира както мечтата за обединена България (Тракия и Македония), така и собствените си политически амбиции да блесне като значима фигура в Европа.

Подобно на ситуацията с книгата на Радев, и сега строим съвременна България от 30 години. За строител номер едно се пише Бойко Борисов. Буквално строител – магистрали, шосета, булеварди, улици, улички. Последните две ги добавих да върви приказката, по премиерски – защото едва ли някой по по-големите градове е виждал оправена вътрешноквартална уличка, а по селата трудно виждат оправени третокласни пътища. Третокласни – сякаш не ги ползват хора, които си плащат данъците!

Но да се върнем на Строителя! С какво ще го запомни историята? Е как, с мотото: "Ремонт на ремонта"! "Хубаво е, но не е готово" го оставяме на Фандъкова – гордият наследник на управлението на Борисов в София. Режем лентичката и после лъсват фаловете. Много са – само напоследък да се сетим свлачището при Рилския манастир, това при Елисейна, което затвори изцяло пътя за София и добре че камъните не взеха жертви. Но в следващите редове нека обърнем внимание на някои наистина топ изпълнения с марка „ГЕРБ” – такива като за книга! Няма да ги класираме – оставяме го на Вас!

Пътят при Своге

20 души загинаха в автобусна катастрофа, станала факт на 25-ти август, 2018 година. На място останаха 15, 1 жена почина в дошла да я спасява линейка, още четирима души починаха през следващите дни. Снимки на случилото се много – но няма да ги показваме, нека имаме уважения към смъртта.

Уважение към правосъдието нямаме. Защото останаха предимно многото приказки по медиите. Например – че синът на шефа на изпълнителя на ремонта на пътя „Трейс груп” държи фирмата, която проверявала качеството на ремонта. Прокуратурата не пренесе този разговор в съда. Или че всъщност по наредба няма изискване какво да е сцеплението на даден път – това казаха от "Трейс груп" в официална позиция. И тук разговорът не мина кой носи вината да няма такова законово изискване – който управлява?!

В крайна сметка, на 1 февруари, 2021 година вече има хора, изправени пред съда. Шофьорът на автобуса Григор Григоров е първи в списъка, следват Бисер Иванов (изпълнителен директор на "Трейс София"), И. Иванов (технически ръководител на ремонта на пътя, който има договор с "Трейс"), С. Трифонов (шеф на асфалтовата база в Костинброд), М.Т. (строителен инженер, член на екипа за строителен надзор на "Пътконсулт 2000" ЕООД),  С. Попниколова (шеф на дирекция "Управление на проекти, финансирани с кредитни инвестиции" в АПИ. Обвинения по второ дело са повдигнати на бившите директори на АПИ Дончо Атанасов и Светослав Глосов. Те отговорят за неизпълнение на задълженията с цел да набавят облага за "Трейс". Но съдът върна това дело, понеже прокуратурата обвинява в бездействие Атанасов и Глосов, а в обвинителния акт пишело как са се опитвали да накарат фирмата "Трейс" да ремонтира пътя Мездра – Своге – Нови искър в рамките на гаранция по договор. Бездействали, ама действат – прокуратура Made in Bulgaria! За капак, Глосов и Атанасов са обвинени, че не правят нищо да подменят асфалта, но какво е правил третият член на УС на АПИ по онова време – Веселин Давидов, бивш депутат от ГЕРБ?

Булевард "Васил Левски" във Варна

Отиде Бойко Борисов, инспектира как върви работата – много му хареса, каза да пускат движението и ... заваля дъжд! А като заваля, взе че морето също му хареса булеварда и го превзе. За тази цялата работа са платени най-малко 113 млн. лева според в. „Сега”. Споменът е от 2019 година – ето, оплакнете око, има достатъчно вода и за двете! Или както се казва в един по-нецензурен виц: "Плувай, плувай, не е риба"! Сигурни сме, че лесно ще го намерите в дебрите на Интернет – грамотни хора сме се събрали!

Ремонтът на Ларгото

Не знаем защо говорим в единствено число, един ремонт, след като мернахме ТОЗИ ВИДЕОКЛИП в пандемично време, да се вижда по-хубаво каква са я натворили подчинените на Строителя!

Обаче в годината, в която варненският булевард се научи да плува, Б като Банов каза А като "Ало". Пред съда стана ясно – Министерството на културата е приело ремонта без забележки, след 4 дни обаче разбрало, че половината от стъклата на куполното покритие не са монтирани, че аквапанелите не са шпакловани и боядисани, че не са довършени окачените тавани и остъкляване на асансьора, както и ел. инсталациите, включително осветителната. Хукнало веднага министерството да се жалва пред съда и да търси неустойка, ама изпуснало срока. И така, едни хорица не платиха 753 000 лева обезщетение за калпава работа, а заради администрацията на Борисов всички ние даже платихме отгоре 73 000 лева съдебни разноски. Яко, а?

Кой го прави ремонта ли? ДЗЗД "Антична Сердика". Вътре личи "Финанс груп 2013", която е собственост на Ирена Георгиева, майката на певицата Гери-Никол. Но бащата на певицата е по-интересният – Николай Георгиев. А за него вече такива мутренски истории вървят из Интернет, че се чудиш така ли е, не е ли ... То и за премиера вървят ...

Ремонтът на Графа

Тук подсъдим има – Евгени Крусев, бивш зам.-кмет на София. Йорданка Фандъкова още си е кмет, горд наследник на Бойко Методиев Борисов. В тази история става въпрос за едни 5 млн. лева и едни трамвайни релси. „Джи Пи Груп” е изпълнител на проекта. Цялата работа лъсна през 2018 година, през 2021 година делото срещу Крусев още си върви в съда – чакаме ...

Пропадането на метрото

Прясно-прясно, при "Хаджи Димитър". Така и не се разбра по-ясно и отчетливо какво точно стана там – но от едни обяснения на Йорданка Фандъкова, гордият наследник на кметуването на Бойко Борисов на столицата ни, пред bTV на 18.02.2021 година се разбра, че при геоложките проучвания великите експерти и строители на нова България не разбрали къде е подпочвената вода. Сега, понеже разбраха по трудния начин, щели да вдигат пътя и релсите – според Фандъкова, "със 150% над водния стълб". Това метро накрая да не стане самолет?! Между другото, водещият партньор в строителство е ... "Трейс груп".

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички

Най-четени новини


виж всички