Шефовете на компании по света имаха цяла година, за да си вземат бележки как би изглеждало работното място в бъдеще. COVID-19 пандемията промени много представи, като работата от вкъщи се превърна от екзотика в норма за много бизнеси.
По време на конференцията Collision, работното място на бъдещето бе сред най-обсъжданите теми, като основатели и изпълнителни директори на компании посочиха как ще изглежда офиса след края на пандемията, пише inc.com.
Удовлетворена, талантлива, глобална работна ръка
-
И фирмите, и служителите обикнаха работата от вкъщи
Лондонското Сити в 1 часа на обед. Близо половин милион души...
виж още
Фил Либин, основател на компаниите Evernote, All Turtles и платформата за видеопрезентации Mmhmm, посочва, че преминаването към виртуален начин на работа е дало "суперсила" на фирмите му, поради което няма желание да се завръща към физическите офиси. Първата "суперсила" е способността за назначаване на висококвалифицирани кадри от всички точки на света. Товa е нещо, което в ерата на физическите офиси бе ограничено от необходимостта работникът да живее в същото населено място, където полага труд.
Втората "суперсила" е свързана с елиминиране на пътуването до работа. "Защо да се отказвам от суперсилата да давам на всеки човек от екипа ми по два допълнителни часа на ден?", казва Либин. Третото предимство на работата от вкъщи е свързано със скъпите разходи за живот в големите градове, където обикновено се помещават офисите на компаниите. Защо не всеки човек от екипа ми да не живее където иска, коментира Либин.
Работата от разстояние се различава от труда в офиса
-
Работата от вкъщи ще остане и след коронавируса
Покрай пандемията все повече хора работят от вкъщи, а тази тенденция ще продължи и в бъдеще, дори ко...
виж още
Джейсън Фрид, основател на компанията Basecamp и автор на книгата "От разстояние: офис не е нужен", е твърдо против видео разговорите, като залага на асинхронната работа в компанията си, която разработва инструменти за комуникация между служители.
Сега когато целият свят опозна работата от вкъщи, Фрид се надява компаниите да започнат да възприемат и по-големи идеи. Така например, според него силните страни на работата от разстояние са доста различни от тези на труда лице в лице.
Когато говорим за служители заети с проекти, които изискват креативно критичнo мислене, работата от разстояние може да бъде далеч по-продуктивна отколкото, ако са затворени в офис, смята Фрид. Но много фирми го правят по грешен начин, като позволяват постоянно прекъсване на работния процес чрез редовни Zoom срещи и други онлайн активности.
Според него, трябва да бъде помогнато на работниците сами да управляват времето си, да се отдават на дълги сесии от самостоятелна работа, държейки важните решения далеч от общия корпоративен чат.
"Очакването за моментален отговор (в чата) е доста токсично. Това, което е здравословно е да дадете на хората дълги периоди от време, в което да свършат работата си без натиска да обръщат внимание на дузина неща едновременно.“, казва той.
Екипът има възможност да работи по-умно
Джонатан Нотаро, основател и креативен директор на Brand New School, агенция за брандиране, развиваща дейност в сферата на производството, коментира, че работата от вкъщи през последната година е направило по-трудно овладяването на креативността на екипа му.
"Толкова много от работата ни става чрез дискусия. Тези парченца магия се събират толкова по-трудно в тази обстановка", казва той.
Но все пак Нотаро вижда и положителни моменти на работата от вкъщи, които са направили компанията му по-силна. Благодарение на видео разговорите, колегите могат да надникнат в домовете си, което дава представа за техните лични приоритети и страсти. Това сближава хората в един екип. 8 неща, които ще направят продуктивна работата ви от вкъщи
"Започваш да мислиш повече за техния личен живот, тъй като е пред теб. Мисля, че това е истинското откритие от цялата тази работа. Прави ни по-близки.", казва той. В Brand New School се налага да мислят доста по-отговорно за графиците и срещите си. "Чувствам, че сякаш станахме по-фокусирани", добавя Нотаро.
Работата в офиса ще бъде доста по-вълнуваща
Приходите на компанията ѝ Eventbrite се стопяват до нулата когато пандемията излиза на сцената през март 2020 г. След два рунда за намиране на финансиране и преструктуриране, довело до работа от вкъщи, основателят Джулия Харц вижда как фирмата изживява истински бум що се отнася до дигиталните събития.
Сега когато ограничителните мерки се вдигат поетапно по света, тя очаква това да се случи и с физическите събития. "Никога не подценявайте силата на хората, които вярват, че заслужават нещо", казва Харц. Тя не очаква служителите ѝ да започнат веднага да се завръщат към работата в офис, но тъй като Eventbrite е основана на база личната комуникация, компанията ще продължи да оперира офиси по света, където служителите да могат да работят и провеждат срещи.
"Ако го направим правилно, хората ще погледнат към завръщане към офиса за да се видят и работят съвместно", добавя тя.
Коментари