Защо казваме "да чукна на дърво"?


Защо казваме "да чукна на дърво"?
Снимка: iStock/Guliver

13571

Когато искаме нещо да не ни сполети, обикновено казваме "да чукна на дърво". Откъде обаче идва популярният израз и какво означава?

Чукането на дърво е било характерно повече за Западна Европа, за Източна то е привнесен ритуал. Кога и как се е случило - никой не може да каже.

Едно от популярните обяснения е свързано с дявола. Чукаш на дърво, за да създадеш шум, за да не те чуе дяволът и да ти осуети плановете.

Друг евентуален вариант е свързан с паганските вярвания за изгонване на дървесните нимфи, тъй като те също имат навика да объркват живота на хората. Тези същества живеят в дърветата и когато искаш да споделиш нещо важно, тропаш по дървото, нимфите излитат и така не чуват плановете на човека, следователно не могат да ги провалят.

Според трето поверие чрез чукането на дърво лошото нещо се прехвръля в дървото и избягва самия човек.

Има и едно обяснение, което не е свързано със заглушаване, а с целенасочено търсене на определен звук. И до ден днешен съществуват манастири, които привикват вярващите към служба, като се бие дървен симантрон. Това е греда с определена дължина, която издава характерен звук. Така когато има нещо, което искаш да се случи и следователно да се молиш за него, ще имаш възможност за това, когато чуеш симантрона. Това е християнското обяснение. То обаче важи за употребата на израза в положителна посока - когато искаме нещо да стане.

Още от Любопитни вести


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички