Японската автомобилна компания Toyota изпревари конкурентите си в лицето на BMW и Mercedes в класацията BrandZ Top 100 и стана най-скъпата автомобилна марка, пише Actualno.com.
Автомобилният гигант от Страната на изгряващото слънце надмина BWM, която миналата година спечели званието. Това стана ясно от ежегодна класация BrabdZ Top 100, публикувана в средата на тази седмица.
Класацията е дело на американската консултантска компания Millward Brown. Та е оценила Toyota на 28,9 млрд. долара, което я подрежда на позиция №30 в класацията, но първа сред автомобилните марки. След нея остават BMW (№34) с 26,3 млрд. долара и Mercedes (№43) с 21,7 млрд. долара.
Любопитно е, че в топ 100 в общата класация място намират само още четири бранда: Honda (№78, 13,3 млрд. долара), Ford (№80, 13,1 млрд. долара), Nissan (№93, 11,4 млрд. долара).
За Toyota това е осми път, в който тя е лидер сред автомобилните компании. Класацията се провежда от 2006 г. насам, като измерва репутацията на компаниите, базирайки се на проучвания, проведени сред над два милиона потребители от цял свят.
Същевременно най-скъпата марка в света е Apple, оценена на 247 млрд. долара, следвана от Google (173,6 млрд. долара), Microsoft (115,5 млрд. долара) и IMB (94 млрд. долара).
Коментари