За първи път от 1998 г. насам се наблюдава значителен ръст в продажбите на музика. Това съобщава от Международната федерация на фонографската индустрия.
Приходите от продажби на музикални записи са се увеличили с 3,2% през 2015 г., за да достигнат 15 млрд. долара в световен мащаб. Растежът е подхранен основно от необичайното увеличение на абонаментите за стрийминг услуги като тази, предлагана от приложението Spotify.
От федерацията отчитат също, че за първи път продажбите в стрийминг платформи надминават тези на физически носител.
Това е първото нарастване на продажбите от записи през дигиталната епоха, когато интернет се превърна в основен фактор за достъп и слушане на музика, пише БГНЕС. Както никога преди нея, световната мрежа улесни и стандартизира лесния и свободен достъп до произведения на изкуството.
Ответните действия на звукозаписната индустрия и недоволната част от музикалните артисти доведоха до различни мерки срещу безплатното разпространение на продукта им и начини за въвеждане на плащания за слушане и теглене в интернет.
"Стойността на музиката все още не се признава напълно. Днес има оптимизъм в нашата индустрия, но сме далеч от изпълняването на мисията", заяви Стю Берген, изпълнителният директор на Warner Music.
Въпреки че името на видеоплатформата YouTube не се споменава пряко, в доклада се твърди, че 900 милиона души слушат музика безплатно в сайтове, подкрепяни от реклами. Същевременно печалбите за музикалната индустрия от такива мрежи са по-малко от 1/4 от тези в стрийминг услугите.
Коментари