ДЗИ е победител в категория „Бизнес трансформация“ в рамките на конкурса за висши мениджърски постижения „Мениджър на годината“ 2023, организиран от сп. Мениджър за 16-а поредна година. Компанията, лидер на застрахователния пазар, беше отличена за иновативната дигитална платформа go.dzi.bg, чрез която осигурява онлайн продажби и обслужване, както и цялостно клиентско изживяване в дигитална среда без посещение на офис.
„Тази година ДЗИ навърши 77 години. За нас е огромно предизвикателство да превърнем компанията от стабилен, надежден партньор на своите клиенти в модерна, дигитална компания, която се възприема по изцяло нов начин. Новата ни платформа, благодарение на която огромна част от нашите услуги, са достъпни онлайн, направи така, че над 50% от нашите клиенти избират да обслужват претенциите си онлайн. Благодаря на всички колеги от ДЗИ и ОББ, участвали в реализацията на проекта, защото за нас това беше едно съвместно, групово усилие в рамките на КВС Груп в България“ коментира Коста Чолаков, главен изпълнителен директор на ДЗИ при получаването на отличието.
Онлайн платформата предлага автоматизирани процеси по сключване на застраховки онлайн, следпродажбено обслужване, онлайн разплащания и обслужване на претенции по застраховки. Потенциалните и настоящите клиенти на ДЗИ могат сами да сключат застрахователен договор или да се възползват от друга застрахователна услуга през платформата go.dzi.bg, а за банковозастрахователните клиенти, част от услугите са налични в мобилната апликация на ОББ, част от КВС Груп.
ДЗИ регистрира постоянен ръст на т.нар. дигитален онбординг и онлайн продажби. По отношение на обслужване на щети над 30% от клиентите по Каско и над 40% от клиентите по застраховка "Домашно имущество" се обслужват онлайн. Основните ползи са свързани с оптимизация на времето за приключване на щета и оптимизиране на ресурсите необходими за обработката на щети.
Процесът по завеждане на щета по застраховка "Каско" през клиентския портал на ДЗИ е първият, базиран на изкуствен интелект, не само на българския пазар, а и в цялата група на КВС. Той дава възможност на клиента да направи оглед на щетите по автомобила си и да получи възлагателно писмо за отстраняване на уврежданията, без да се налага посещение в офис. Огледът се извършва през мобилното устройство на клиента и видео материалът се обработва от алгоритъм, базиран на изкуствен интелект, който определя вида и степента на уврежданията без допълнителна човешка намеса.
„Мениджър на годината“ 2023, организиран от сп. Мениджър, откроява и отличава добрите практики и лидери и професионалисти, които допринасят за българската икономика и променят бизнес климата. Именно затова конкурсът работи със сложна методология на оценяване на всички компании, подали кандидатури, които преминават селекция по специална методология в три етапа. В допълнение оценяването на всички кандидатствали компании се извършва и от „Делойт България“.
Отличието на ДЗИ в категория „Бизнес трансформация“ е поредното признание за KBC груп в България. През 2015 г. носител на приза „Мениджър на годината“ е Петър Андронов, тогава главен изпълнителен директор на СИБАНК, а днес главен изпълнителен директор на бизнес ресор "Международни пазари" на KBC, отговарящ за България, Унгария, Словакия и Ирландия, и председател на Надзорните съвети на ОББ и ДЗИ.
Коментари