Постоянният стрес на работното място е изключително нездравословен. До неизненадващия извод е достигнала терапевтката Джоан Кингсли, която изследва психологията на работното място в продължение на 25 години, пише The Independent.
Кингсли е съавтор на книгата „Свободна от страх организация: Жизненоважни прозрения на неврологията за трансформиране на вашата бизнес култура“. Тя стигнала до заключението, че има осем признака за това, че изпитвате стрес на работното си място и дава съвети какво можете да направите по въпроса.
„Трябва да мислите какъв вид личност сте и дали обикновено сте под стрес. Например, аз работя добре под напрежение. Ако имам краен срок, работя най-добре, когато крайният срок наближава. Някои хора трябва да планират по-напред във времето", каза Кингсли. Тя допълва, че известна доза стрес е част от нормалния живот, но да чувстваш страх, или гняв в хода на работното време е сигурен знак, че сте прекалено стресиран.
Други признаци на това състояние са:
- изпитване на паника
- неспособност за концентрация
- чувството, че не можеш да се справиш
- изпитване на трудност в конкретен момент
- усещане за претовареност
- пресъхване на устата
- получаване на присвиване в стомаха
- повишаване на пулса
Според Кингсли ако някои от тези симптоми са налице продължително време, това може да означава повишаване на риска от вдигане на кръвното налягане, инфаркт или спад на имунната система, което може да доведе до други заболявания като грип или настинка.
Избягването на стреса е много просто и включва взимане на повече почивки. Според експертката не трябва да се работи повече от 90 мин. наведнъж. По думите ѝ мозъкът не може да се концентрира за повече време, така че след като изтече час и половина, трябва да бъде направена почивка. В противен случай човек няма да функционира добре.
Коментари