И на най-добрите служители се случва понякога да ги домързи да свършат нещо. Можем ли да се преборим с това състояние? Според създателя на блога marcandangel.com определено да, стига да следваме тези техники.
1. Осъзнайте истинските последствия от това да мързелувате на работа. Ако често не ви се работи, има голям шанс да не изпълнявате напълно служебните си задължения. И в един момент някой може да прецени, че не заслужавате заплатата си.
2. Никога не губете поглед върху голямата картина. Действително, да раздробиш голям проект в няколко по-малки е ума стратегия за изпълнението му, но помнете, че така губите концентрацията си и поддържате себе си мотивирани за кратко. Имайте предвид, че малко мързел сега, неглежиране и дребни грешки могат да провалят успешния изход на цялата, по-голяма задача.
3. Не спирайте да работите след края на последния проект. Започнете веднага да правите следващата си, свързана задача. Веднъж щом спрете, мързелуването идва и после по-трудно ще се върнете в крак.
4. Работете и за себе си. Често се случва компетентни и умни хора да не работят за да развиват себе си, а за някого. За своя работодател. Когато се случи работата да е много малко (идват и такива дни), ги обхваща апатия, вместо да се възползват от освободеното време и да свършат нещо за себе си лично, така че да се развият.
5. Определете си време за вършене на нещата, които ви разсейват. Ако работите от вкъщи например, вероятно се изкушавате да пуснете телевизора. Ако сте в офиса – да проверите любимите си социални мрежи. Как да преодолеете изкушението? Правете тези неща в точно определено време, което сте си оставили само за тях.
6. Мотивирайте се на глас. Разделете задачата, която трябва да свършите, на няколко стъпки и след това, когато е удобно, се мотивирайте, като си кажете определени реплики високо на глас. Например „Можеш да свършиш това!“, „Тази стъпка е лесна!“, „Ще свършиш това навреме!“.
7. Правете си почивки. Силно се препоръчва да се самовъзнаграждавате. Това увеличава продуктивността. Излизайте от офиса. Разговаряйте с хора, които не са ви колеги. Гледайте филми и четете книги, които ви мотивират и вдъхновяват.
8. Презареждайте тялото си с качествена храна. Вие сте това, с което се храните. Ако се чувствате зле физически, такава ще бъде и работата ви. Умът се нуждае е от минимум 8 часа сън в денонощие и здравословна храна.
Коментари