Празник на любовта ли е Свети Валентин или празник на търговията? Комерсиализирането на 14 февруари някак отнема от значението му. Ето няколко причини, поради които не харесваме този празник:
1. Искат или не, хората се чувстват длъжни да похарчат доста пари за цветя, балони, бонбони, подаръци.
2. Резервациите в ресторантите трябва да се направят от много по-рано, кувертите са твърде високи, а това, което се предлага срещу тях, често не отговаря на похарчената сума.
3. Високите очаквания вечерта да е перфектна по-скоро напрягат двойките и дори водят до караници. Според неотдавнашно проучване най-много скъсвания има точно в дните след Свети Валентин.
4. Лигавите любовни цитати, сърчица, целувчици, баналните снимки, които всеки споделя - всичко това е просто дразнещо.
5. Празникът има тъмни корени. Има няколко легенди, свързани с него. Според една от тях на този ден се провеждал фестивал на плодородието, на който мъжете биели жените с... вътрешностите на животни, принесени в жертва. По-популярната, разбира се, е свързана със Свети Валентин, който бил екзекутиран заради това, че женел християнски двойки.
6. Действа потискащо на хората без половинки. Някои двойки много държат да демонстрират любовта си чрез купища снимки и словоизлияния в социалните мрежи на 14 февруари, а това може да депресира хората, които в момента са сами.
7. Само на този ден ли трябва да показваме любовта си? Взаимната обич и уважение трябва да се празнуват чрез малки жестове ежедневно, а не само когато го правят всички останали.
Коментари