След 15 години: Adidas се отървава от Reebok


След 15 години: Adidas се отървава от Reebok
Снимка: iStock/Guliver

5184

Adidas официално се готви за продажба на бранда Reebok, 15 години след като купи американската спортна марка, с идеята да ѝ помогне в борбата със стария ѝ съперник Nike.

Решението за продажба на Reebok е взето като част от нова петгодишна стратегия, която Adidas ще представи на 10 март, заедно с финансовите си резултати за 2020 г. В бъдещите отчети на Adidas Reebok ще бъде считана за операция, прекратена през първото тримесечие на 2021 г.

"След внимателно обмисляне стигнахме до извода, че Reebok и Adidas ще могат значително по-добре да реализират потенциала си за растеж независимо един от друг. Ще работим усърдно през следващите месеци, за да осигурим успешно бъдеще за марката Reebok и екипа зад нея", коментира изпълнителният директор на Adidas Каспер Рорштед в прессъобщението на компанията.

Очакваната цена на Reebok е около 1 милиард евро (1,2 млрд. долара). Компанията купи базираната в Бостън Reebok за 3,8 млрд. долара през 2006 г., но незадоволителното й представяне подтикна инвеститорите да настояват за продажбата ѝ.

Adidas ще насочи усилията си към укрепване на собствената си марка на световния пазар на спортни стоки. "Възможностите за дългосрочен растеж в нашата индустрия са изключително привлекателни, особено за емблематичните спортни марки", смята Рорштед.

Междувременно Adidas успя да подкопае доминацията на Nike в САЩ с основната си марка, подпомогната от партньорството със знаменитости като Кание Уест, Бийонсе и Фарел Уилямс.

През последните години Рорштед опита да възроди Reebok и да я върне към печалбите, но тя продължи да изостава от постиженията на основната марка Adidas, а впоследствие понесе тежки щети от пандемията от COVID-19. Нетните продажби на Reebok са паднали със 7% през третото тримесечие на 2020 г. до 403 млн. евро (488 млн. долара), след срив с 44% през предходното тримесечие.

През 2019 г. Adidas намали почти наполовина стойността на Reebok в сравнение с 2018 г. до 842 млн. евро.

Сътрудничеството на американската марка със знаменитости като Cardi B и освежен фокус върху дамското облекло напоследък я позиционираха малко по-добре на пазара.

Adidas може да отдели Reebok като самостоятелна публична компания, да я продаде на някой инвеститор в частен капитал или пък на друг голям търговец на дребно или мултибранд играч като VF Corp.

Още от Инвестиции и сделки


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички