Adidas официално се готви за продажба на бранда Reebok, 15 години след като купи американската спортна марка, с идеята да ѝ помогне в борбата със стария ѝ съперник Nike.
Решението за продажба на Reebok е взето като част от нова петгодишна стратегия, която Adidas ще представи на 10 март, заедно с финансовите си резултати за 2020 г. В бъдещите отчети на Adidas Reebok ще бъде считана за операция, прекратена през първото тримесечие на 2021 г.
"След внимателно обмисляне стигнахме до извода, че Reebok и Adidas ще могат значително по-добре да реализират потенциала си за растеж независимо един от друг. Ще работим усърдно през следващите месеци, за да осигурим успешно бъдеще за марката Reebok и екипа зад нея", коментира изпълнителният директор на Adidas Каспер Рорштед в прессъобщението на компанията.
-
Съд на ЕС: Търговската марка на Adidas с трите ленти е невалидна
Съд на ЕС обяви трите наклонени ленти на спортната марка Adi...
виж още
Очакваната цена на Reebok е около 1 милиард евро (1,2 млрд. долара). Компанията купи базираната в Бостън Reebok за 3,8 млрд. долара през 2006 г., но незадоволителното й представяне подтикна инвеститорите да настояват за продажбата ѝ.
Adidas ще насочи усилията си към укрепване на собствената си марка на световния пазар на спортни стоки. "Възможностите за дългосрочен растеж в нашата индустрия са изключително привлекателни, особено за емблематичните спортни марки", смята Рорштед.
Междувременно Adidas успя да подкопае доминацията на Nike в САЩ с основната си марка, подпомогната от партньорството със знаменитости като Кание Уест, Бийонсе и Фарел Уилямс.
През последните години Рорштед опита да възроди Reebok и да я върне към печалбите, но тя продължи да изостава от постиженията на основната марка Adidas, а впоследствие понесе тежки щети от пандемията от COVID-19. Нетните продажби на Reebok са паднали със 7% през третото тримесечие на 2020 г. до 403 млн. евро (488 млн. долара), след срив с 44% през предходното тримесечие.
През 2019 г. Adidas намали почти наполовина стойността на Reebok в сравнение с 2018 г. до 842 млн. евро.
Сътрудничеството на американската марка със знаменитости като Cardi B и освежен фокус върху дамското облекло напоследък я позиционираха малко по-добре на пазара.
Adidas може да отдели Reebok като самостоятелна публична компания, да я продаде на някой инвеститор в частен капитал или пък на друг голям търговец на дребно или мултибранд играч като VF Corp.
Коментари