Съд на ЕС обяви трите наклонени ленти на спортната марка Adidas за невалидни като търговска марка, тъй като им липсва отличителен характер, разпознаваем в страните-членки. Това предаде Reuters.
Германската компания обаче каза, че решението на Общия съд на ЕС засяга само опредено използване на символа.
Съдът заяви, че се придържа към решение от 2016 г. на Службата на ЕС за интелектуалната собственост. Тогава, след заявление за обявяване на недействителност, подадено от белгийското дружество Shoe Branding Europe, службата анулира предишно решение за регистриране на марката. Основанието бе, че ѝ липсва отличителен характер, присъщ и придобит чрез използване.
Германската компания за спортни стоки регистрира търговската марка през 2014 г. за облекло, обувки и шапки. Според нея търговската й марка се състои от "три успоредни равно отдалечени и еднакво широки ленти, прилагани към продукта в която и да е посока". Това обаче бе оспорено от фирмата Shoe Branding Europe, с която Adidas имаше 10-годишен спор. Същият съд на ЕС миналата година обяви за невалидна и търговска марка с две ивици на Shoe Branding, заявявайки, че те са твърде сходни с тези на Adidas.
Adidas трябваше да покаже, че емблемата с трите ивици е придобила "отличителен характер" в ЕС, така че клиентите да знаят, че даден продукт е на компанията и да могат да го различават от продуктите на друга фирма. Според съда марката не е образец, а "обикновена фигуративна марка".
Коментари