Интернет компанията Yahoo планира да освободи над 20% от служителите си, като част от голямо преструктуриране на отдела си за рекламни технологии, предаде Reuters.
Съкращенията ще засегнат близо 50% от служителите на Yahoo за рекламни технологии до края на годината, включително около 1000 служители тази седмица, обяви компанията.
Промените са от съществено значение, защото слагат край на дългогодишните опити на Yahoo да се конкурира директно с Google и Meta за доминиране в дигиталната реклама, пише Axios.
По думите на главния изпълнителен директор на Yahoo Джим Ланцоун съкращенията не са резултат от финансовите предизвикателства, а по-скоро се дължат на стратегически промени в рекламния отдел на Yahoo за бизнеса, който не е печеливш.
Yahoo е собственост на частната инвестиционна компания Apollo Global Management след изкупуването за 5 млрд. долара през 2021 г. Според компанията ходът ще ѝ позволи да стесни фокуса и инвестициите си върху своя водещ рекламен бизнес, наречен DSP.
Новината идва на фона на информациите, че много рекламодатели намалиха маркетинговите си бюджети заради високите нива на инфлация и големия риск от рецесия.
Много други американски компании от Goldman Sachs Group до Alphabet също съкратиха хиляди само тази година, за да се справят със спада на търсенето, предизвикан от високата инфлация и нарастващите лихвени проценти.
Axios първи съобщи новината за съкращенията в Yahoo.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Как три технологични гиганта пострадаха от икономическата криза?
Американски технологичен гигант премахва хиляди работни места по цял свят
Коментари