Румънската нискотарифна авиокомпания Blue Air изпадна в несъстоятелност. Трибуналът в Букурещ е приел искането на компанията на 21 март, според официалното съобщение на уебсайта на съда, цитирано от Ziarul Financiar.
Няколко имена са в списъка на кредиторите, като Румънската администрация за обслужване на въздушното движение – ROMATSA, Air Claim, международното летище Avram Iancu в Клуж и няколко физически лица.
Air Claim обяви в началото на месеца, че е поискала откриване на производство по несъстоятелност срещу Blue Air, като заяви, че още има 85 000 евро за възстановяване от авиокомпанията.
Blue Air спря полетите в началото на септември 2022 г. и не възобнови операциите. Тогава компанията заяви, че е принудена да вземе това решение, след като румънското министерство на околната среда е блокирало всичките ѝ банкови сметки. Ziarul Financiar твърди, че компанията е натрупала дългове от 230 млн. евро през септември 2022 г., което не включва парите, които трябва да върне на клиенти, чиито полети са били отменени през месеца.
Държавата, чрез Органа за управление на държавните активи, обяви през 2022 г., че ще поеме 75% от акциите на Blue Air и така ще изпълни гаранцията, която компанията даде, за да получи помощ на стойност 300 млн. леи през 2020 г.
През 2020 г. Blue Air получи държавно гарантиран заем на стойност 300 млн. леи от Eximbank, кредитна институция, контролирана от Министерството на финансите. Тогава в обосновката на проекта на правителствено решение за одобряване на условията за предоставяне на държавната гаранция Eximbank алармира за способността на дружеството да върне заема.
Blue Air е най-голямата румънска авиокомпания по брой превозени пътници, с ултранискотарифен (ULC) бизнес модел, фокусиран върху нуждите на пътниците.
Компанията управлява самолети Boeing 737. За своите 16 години работа Blue Air е превозила над 32 млн. пътници и е прелетяла над 340 млн. км. Авиокомпанията е сертифицирана от IATA Operational Safety Audit (IOSA) от Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) за изключителни оперативни стандарти и е пълноправен член на IATA.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Напуска шефът на едно от най-важните летища в Европа
Авиокомпаниите ще се върнат към печалбите догодина
Най-голямото летище в Европа: Перлата на Истанбул прие 160 милиона пътници
Коментари