Българските производители са изнесли продукти за над 32 млн. лева през 2020 г. с помощта на Лидл България. Чрез магазините на търговската верига родните фирми са продали 144 различни стоки в 23 европейски държави за първите 9 месеца на годината (от януари до септември).
Въпреки кризата износът на българските партньори на Lidl нараства с 12% (с 3,4 млн. лева) спрямо същия период на миналата година. Увеличават се и стоките, продадени в чужбина – от 111 до 144 на годишна база. Това е сигурен знак за все по-големия интерес на европейския пазар към качествените български продукти, съобщават от компанията.
"Нашата подкрепа към българските производители е устойчива и дългосрочна – работим заедно вече 10 години, а за последните 8 ежегодно осигуряваме достъп на нашите български партньори до европейските пазари. Вярваме, че тази възможност е още по-значима за тях предвид тежката ситуация и кризата, в която се намираме. Позитивният ръст на износа, който нашите български партньори отбелязват, дори и в тази трудна година, е свидетелство за ползите и ефективността на съвместната ни работа", заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
-
България с рекорден износ. Кои са "виновниците"?
България е изнесла стоки за рекордните 27,84 млрд. лв. за пъ...
виж още
Сред новите български продукти, които тази година за първи път достигат до чужд пазар чрез Лидл България, е премиум говеждо месо Black Angus и аржентинско пасищно – бургери и стекове. Само за два месеца доставчикът на премиалното месо "Тандем Попово" – един от дългогодишните партньори на веригата, успява да изнесе продукция за над 380 000 лева в 3 европейски държави – Словакия, Унгария и Гърция.
Друг успешен пример на висококачествен български продукт, който тази година също реализира износ за първи път, са плодове в шоколадова глазура – продукт под собствената марка на Lidl – Mister Choc Limited Edition. Сладките изкушения се произвеждат от "Виктория нутс" ЕООД и ще бъдат част от предложенията на веригата за Коледа в цели 18 европейски държави. Само тази акция е на стойност над 1 милион лева, като подобна се планира и за Великден 2021 г.
Възможностите за износ, които българските производители получават, благодарение на партньорството си с Лидл България, са безпрецедентни за сектора. Устойчивият ръст в износа, който веригата отбелязва ежегодно, е още едно доказателство за постоянното развитие и възможности за реализация и растеж, които Лидл България осигурява за своите български партньори.
Коментари