Български производители продават в 23 страни в Европа чрез Lidl


Български производители продават в 23 страни в Европа чрез Lidl
Снимка: Lidl

5283

Българските производители са изнесли продукти за над 32 млн. лева през 2020 г. с помощта на Лидл България. Чрез магазините на търговската верига родните фирми са продали 144 различни стоки в 23 европейски държави за първите 9 месеца на годината (от януари до септември).

Въпреки кризата износът на българските партньори на Lidl нараства с 12% (с 3,4 млн. лева) спрямо същия период на миналата година. Увеличават се и стоките, продадени в чужбина – от 111 до 144 на годишна база. Това е сигурен знак за все по-големия интерес на европейския пазар към качествените български продукти, съобщават от компанията.

"Нашата подкрепа към българските производители е устойчива и дългосрочна – работим заедно вече 10 години, а за последните 8 ежегодно осигуряваме достъп на нашите български партньори до европейските пазари. Вярваме, че тази възможност е още по-значима за тях предвид тежката ситуация и кризата, в която се намираме. Позитивният ръст на износа, който нашите български партньори отбелязват, дори и в тази трудна година, е свидетелство за ползите и ефективността на съвместната ни работа", заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Сред новите български продукти, които тази година за първи път достигат до чужд пазар чрез Лидл България, е премиум говеждо месо Black Angus и аржентинско пасищно – бургери и стекове. Само за два месеца доставчикът на премиалното месо "Тандем Попово" – един от дългогодишните партньори на веригата, успява да изнесе продукция за над 380 000 лева в 3 европейски държави – Словакия, Унгария и Гърция.

Друг успешен пример на висококачествен български продукт, който тази година също реализира износ за първи път, са плодове в шоколадова глазура – продукт под собствената марка на Lidl – Mister Choc Limited Edition. Сладките изкушения се произвеждат от "Виктория нутс" ЕООД и ще бъдат част от предложенията на веригата за Коледа в цели 18 европейски държави. Само тази акция е на стойност над 1 милион лева, като подобна се планира и за Великден 2021 г.

Възможностите за износ, които българските производители получават, благодарение на партньорството си с Лидл България, са безпрецедентни за сектора. Устойчивият ръст в износа, който веригата отбелязва ежегодно, е още едно доказателство за постоянното развитие и възможности за реализация и растеж, които Лидл България осигурява за своите български партньори.

Още от Компании


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички