Женското предприемачество често се гради въз основа на необходимост и смелост, но създаването на силни стимулиращи условия като достъп до финансови услуги и свобода при управление на бизнеса отварят вратите към прогреса на компаниите, собственост на жени.
Тези стимулиращи условия са ключ към преодоляване на двете основни пречки, които възпрепятстват и обезкуражават голяма част от жените да станат предприемачи – културните предубеждения и по-малкия брой възможности за персонално развитие. Това показва първото проучване на новосъздадения Индекс на жените предприемачи на Mastercard.
Проучването показва, че развитите пазари заемат първите места в подреждането на индекса, водени от Нова Зеландия (74.4%), Канада (72.4%) и САЩ (69.9%). В тези страни са налице най-добрите условия, които подкрепят бизнеса, ръководен от жени. Сред тези условия са наличието на работещи малки и средно-големи бизнес общности, висококачествено ниво на управление и свобода при управлението на бизнеса.
От друга страна, при икономиките с ниски доходи като Уганда (34.8%), Бангладеш (31.6%) и Виетнам (31.4%) се наблюдава най-висок процент на жени предприемачи, които са водени преди всичко от необходимост, отколкото са вдъхновени от възможностите за развитие на бизнес.
„Преобладаващото присъствие на амбициозни, способни жени трябва да се разглежда като водеща бизнес възможност. Тъй като обществото обръща поглед към съществуващите културни предубеждения, ние ще отдадем своя принос за създаването на условия, които да заздравят основите за личностен и икономически растеж“, каза Ваня Манова, Мениджър за България и Македония, Mastercard.
“Като увеличава достъпа до критични мрежи, проучването ни показва, че жените са много по-способни да открият своя пълен потенциал, да постигнат своите цели и да постигнат цялостен растеж. Имаме страхотна възможност да насочим усилията си към културните и организационните проблеми и да насърчим още повече жените лидери“, сподели Анн Кернс, Президент Международни пазари, Mastercard.
Индексът показва, че държавите с повече стимулиращи условия развиват по-голям брой предприемачи, ръководени от възможностите (т.е. ръководени от желанието за прогрес), докато при страните с по-малко стимулиращи условия се наблюдава тенденция за развитието на предприемачи, ръководени от необходимостта (т.е. ръководени от нуждата за оцеляване).
Коментари