Да спечелиш Железния трон на ретаргетинга


Да спечелиш Железния трон на ретаргетинга
Снимка:

3016

Автор: Александър Ангелов*

Спойлър: този текст е пълен с препратки към „Игра на тронове“. Защо? Защото светът на маркетинга силно наподобява Вестерос. Конкуренция, измами и борба за лоялност са типични за нашата индустрия.

Конкуренцията е страховита. Винаги има риск някой да направи това, което правим по-добре и по-бързо и да завземе Железния трон. Но дори когато си самотен Таргариен, или привилегирован Тирел или Ланистър, винаги има начин да превърнеш електронния си магазин в империя за правене на пари с правилните технологии и стратегическо планиране в маркетинг активностите.

#1. Зимата идва – конкуренцията е естествен начин да развиваш бизнеса си

Не се осланяй на стари лаври – това е първото правило в строенето на империя. Да си мислиш, че си безопасност е също толкова опасно в маркетинга, колкото в Кралския чертог. Да развиваш бизнес днес изисква парче земя, наръч иновативни технологии и нови стратегии, които да те адаптират към дигиталния свят.

Единственият начин да поддържаш онлайн бизнеса си конкурентен и функциониращ на абсолютния си максимум, е да останеш верен на постоянното очакване на Старките - „Зимата идва“! За да запазиш стратегическо предимство е важно да имаш информация, която да анализираш. Нощната стража в „Игра на тронове“ пази Вестерос от най-голямата заплаха и постоянно информира кралството за опасностите. В дигиталния маркетинг също има инструменти, които идентифицират потенциалните заплахи и възможности и позволяват на предприемачите да реагират на промените в пазара, аудиторията и натиска на конкуренцията. Но дали вашата маркетинг стратегия е с пазач Самуел Тарли, или Джон Сноу? Дори вътрешното състезание понякога е гарант за добри резултати. Ефективната Нощна стража изисква да държиш всички карти и да знаеш коя да използваш. Затова добра идея е прилагането на различни стратегии в банер кампаниите и рекламите в социалните мрежи, както и ползването на няколко ретаргетинг компании. Това осигурява по-прозрачни и ефективни резултати, а различните потоци данни помагат да се определят точните разходи за продажба.

#2. Избери съюзниците си мъдро и ориентирай дейностите си към резултат

Когато конкуренцията не ни диша във врата, често ставаме мързеливи и това е деструктивно за мотивацията. Историята на Робърт Баратеон показва как мързелът се промъква, докато другите лордове само чакат да завземат властта. Кандидатите за Железния трон подсилват мощта си с правилните съюзи (Баратеон-Ланистър или Ланистър-Тирел например), докато идентифицират и унищожават конкуренцията. В реалния свят имаш нужда от добри съюзници, за да успееш. Дали те ще осигуряват технологиите, или ще са консултанти, твоят успех зависи и от хората извън твоята компания.

Модерните компании използват множество стратегически партньорства с различни технологични изпълнители. Те се фокусират не само върху краткосрочната перспектива, но и върху дългосрочния подход – да напомнят на стари потребители за себе си, или да се свързват отново с такива във върховите точки на продажбите (сезонно пазаруване). Оказва се, че покупката в миналото прави шанса за нова покупка много по-висок. Затова и ползването на различни съюзници помага за дългосрочно по-добрите резултати.

#3. “След като веднъж приемеш недостатъците си, никой не може да ги използва срещу теб”

В „Игра на тронове“ само Джон Сноу получава шанс за втори живот. Когато даден клиент изпадне от таргетирането, постепенно го губиш в полза на конкурентите си, които са по-бързи и по-умни в достигането до него. Ако обаче станеш майстор на ретаргетинг стратегиите, можеш да прикриеш слабостите си и да останеш в първите редици.

#4. Не спирай колелото. Счупи го!

Денерис Таргариен завладява голяма част от света с 3 яйца и вяра в съдбата си. И сега, когато достига Железния трон, армията й е изградена от велики победи и славата й я издига до пълноправен кандидат за властелин на света. Всичко това става възможно с три важни детайла – трите й дракона!

За да си различен трябва да се отличиш от конкуренцията, но също и от решенията, които те използват. Необикновените резултати изискват необикновени методи. Инструментите, задвижвани от новите технологии могат да ти помогнат да подобриш представянето си, така че дръж ума си отворен и не се страхувай от новите възможности. В света на дигиталната реклама дълбокото учене може да бъде твоят дракон. Това е най-обещаващото подразделение на изкуствения интелект, което прави персонализирания регаргетинг по-ефективен с над 50%.

#5. „Всеки полет започва с падане”

Да станеш майстор на ретаргетинг технологиите и да победиш конкуренцията не е лесно. Изисква седмици и месеци образоване, анализ на данните и дори няколко провала, докато оптимизацията достигне връхната си точка. Но когато тези болезнени уроци са в миналото, бизнесът става хипер-оптимизиран и приходите растат без допълнителни бюджети.

*Александър Ангелов прекарва дните си като акаунт мениджър за Румъния и България на RTB House - технологична компания, която предлага модернистични ретаргетинг технологии за най-големите търговски марки в над 1000 кампании на 40 световни пазара. Вечерите често са запазени за епичната сага на Джордж Р. Р. Мартин.

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички