България разполага с конкурентоспособен туристически продукт. Това каза на пресконференция служебният министър на туризма Стела Балтова, която направи отчет на периода, в който управлява ведомството.
След 2007 година бе създаден иновативен продукт, за който е необходим човешки ресурс, който да го работи и промотира, както и да го предлага. Работещите в туризма трябва да са активни непрекъснато, за да може браншът да показва своите резултати, подчерта Балтова. „Проведох заседание на Междуведомствения съвет на кадрите в туризма и създадох работна група, която да развива концепцията за меки мерки, за да бъдат подкрепени хората в страната и да превръща туризма в своя кауза. Тази концепция е преведена и на английски език и е изпратена в Световната организация по туризма, посочи Балтова.
Тя отбеляза, че в понеделник са били поканени министрите на образованието и труда и социалната политика, както и представители на всичките ВУЗ-ове на дискусия за качеството и реализацията на завършващите специалности, които касаят туризма. Балтова посочи, че дискутираното ще намери своята реализация – ще бъде създадена съвместна група, която ще се занимава с методиката за регионалното разпределение на кадрите от висшите учебни заведения. По думите ѝ подобни резултати нямаше да са факт, ако не е имало заинтересувани други институции.
Балтова заяви, че се обмисля създаване на рубрика на сайта на Министерството на туризма, която да е насочена към бизнеса. В тази връзка тя отбелязва и създаването на Организацията на туристическите райони.
По отношение на управлението на морските плажове Балтова каза, че е важно да има повече охраняеми плажове. Информирани са областните управители на Добрич, Варна и Бургас, за да може съвместно да се кооперира дейността по стопанисването на плажовете. В момента има обявени нови търгове за плажовете.
Балтова отбеляза добри резултати от участието на Министерство на туризма в международни изложения и добави, че в момента върви подготовка за участие на ведомството такова в Русе. Министърът изрази надеждапровеждането на бизнес-форумите между българските и румънските туроператори да продължи.
По думите ѝ участието на страната ни на изложението в Русия е оказало влияние на популяризирането на българските туроператори и за създаване на нови връзки и контакти. Има създаден банер за България на сайта на Министерство на туризма и който предстои да се доразвие. Страната ни се рекламира като дестинация за почивка в много социални медии в Русия, коментира Балтова.
Коментари