Дигитализацията не е просто промяна, а задължителната трансформация, през която туризмът трябва да премине, за да е ефективен и конкурентен. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на конференцията „Дигитална трансформация в туризма“, организирана от Националния борд по туризъм (НБТ) със съдействието на Министерството на туризма.
Ангелкова изрази готовността на Министерството на туризма да инициира създаването на консултативен съвет за дигитализация в туризма, който да играе ролята на платформа за диалог и партньорство. В него предвиждаме широко представителство на всички заинтересовани – бизнеса, държавните институции и изпълнителната власт, браншовите организации в сектора, академичните среди, IT отрасъла и др. Така със съвместни усилия ще създадем обща рамка за секторен диалог в сферата на дигитализацията в туризма и ще очертаем конкретните стъпки за полезно взаимодействие, заяви още тя. Целта на съвета като постоянен орган е да приема стратегия с план за действие в сектора, разчитайки на експертизата на членовете му, както и да има непрекъснат мониторинг на световните тенденции, за да предлага на министъра на туризма новостите, които трябва да бъдат въведени в рекламата и за иницииране на евентуални законодателни инициативи, каза още тя пред участниците в конференцията. В дискусията участваха председателят на държавна агенция „Електронно управление“ Атанас Темелков, зам.-председателят на УС на НБТ Мартин Захариев, Поли Карастоянова, изпълнителен директор на борда, представители на туристическия бранш и експерти от различни области, съобщават от МТ.
Ангелкова акцентира върху факта, че мобилността, дигитализацията и споделената икономика променят света и правенето на бизнес със светкавични скорости и стават все по-силни фактори за устойчивото развитие на туризма като структуроопределящ и приоритетен отрасъл у нас. В отговор на предизвикателствата на най-новите тенденции министерството постави във фокус използването на дигиталните технологии в позиционирането на България като конкурентоспособна дестинация. Бързите темпове, с които дигитализацията трансформира туристическата индустрия, превърнаха интернет в основен канал за организиране на пътуванията. Онлайн присъствието е водещо в маркетинг стратегията на Министерството на туризма, а дигиталната реклама стана част от всяка промоционална кампания, посочи тя. В актуализираната версия на Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма е включен и план за действие за реализацията на тази политика.
Електронното управление е бъдещето и ние залагаме на него, за да облекчим бизнеса и гражданите, дигитализацията е необратим процес, коментира министър Ангелкова.
Вече разработихме конкретни проекти, свързани с успешното внедряване на дигитализацията в отрасъла – както за по-доброто му администриране, така и оптимизиране на маркетинговите дейности. Пример за това е интернет платформата и мобилно приложение iLoveBulgaria, с което популяризираме бранд България. Платформата съдържа информация за туристически обекти и услуги по области и интереси и спомага за намирането им в реално време и място чрез GPS & QR скенер. Платформата използва най-модерните технологии и е застъпена възможността за директно споделяне на туристически обекти чрез Chat Extension на Вайбър. Данните отчитат 25 000 сваляния на iLoveBulgaria, 16 000 посетители на месец на уебсайта и блога му, 100 000 последователи на Facebook страницата и над 366 000 достигнати лица, близо 6500 последователи в Instagram.
Коментари