Проблемът, който най-често се появява при организираните екскурзии, е разминаването между предварително обещаното от туроператора и реално полученото. Това заяви директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов пред "Фокус".
По думите му друг проблем е това, че една част от клиентите подписват договорите си без особена взискателност или изобщо не изискват такива. „Клиентите са несериозни по отношения на договорната част. Те не четат какво внимателно договорите си, подписват ги „на сляпо“и когато след това направят оплакването и им бъде зададен въпроса за какво точно са заплатили и къде им е договорът не могат да отговорят. Така че и по този и по други договори хората трябва да бъдат внимателни, защото тези документи служат след това в съда”, каза още Румен Драганов.
По думите му законодателството в това отношение у нас все още не е достатъчно съвършено и няма гаранционен фонд, които да гарантира правата на туристите. Драганов допълни, че когато предприемаме пътуване в чужбина е добре да потърсим мнения и съвети как да се реагира в дадена ситуация.
Коментари