Дигитализацията и въвеждането на новите технологии са сред основните приоритети на Министерството на туризма в неговата рекламна и маркетингова политика. Ще промотираме страната ни по иновативен начин, който ще я направи по-конкурентна и търсена като целогодишна дестинация. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова при посещението си в Русенския университет „Ангел Кънчев“, където поздрави студенти и преподаватели за настъпващия Ден на народните будители.
Тя подписа с ректора на висшето училище проф. Велизара Пенчева рамково споразумение за сътрудничество, в което водещ акцент е разработването и използването на съвременни технологии за визуализация на рекламата в туризма.
Резултат от това партньорство ще е участието на русенски студенти в първия дигитален корнер на българския щанд на световното туристическо изложение WTM в Лондон този ноември. Чрез реализацията на съвместния проект на място ще бъдат създавани и предлагани на посетителите 3D сувенири за български туристически забележителности и атракции. Сред тях са дунавските крепости, Рилският манастир, Ивановските скални църкви и много други, съобщиха от Министерство на туризма.
Въвеждането на повече дигитални технологии е предвидено в Годишната програма за национална туристическа реклама и ще работим активно в тази посока заедно с еврокомисар Мария Габриел , стана ясно от думите на министъра.
Инициативата за дигиталния корнер е насочена към популяризирането на културно-историческото богатство на България. Тя ще надгради създадената от министерството през 2016 г. единна платформа с мобилно приложение I Love Bulgaria, която обединява всички елементи на туристическия сектор – забележителности, места за настаняване, заведения, съпътстващи услуги и др., поясни министър Ангелкова. В нея са включени и 100-те национални туристически обекта. Със сканиране на QR кода на всеки от тях освен информация ще се предоставя и виртуализация на 3D изображението му.
В срещата си с академичната общност на Русенския университет министър Ангелкова подчерта, че образованието е приоритет в управленската програма на правителството. Тя обърна внимание, че секторът разчита много на качествената подготовка на кадри за туризма, защото от тях зависят доброто обслужване и имиджът на България.
Министър Ангелкова припомни също, че Русе е част 12-те винено-кулинарни дестинации на България, които са нова съвместна инициатива на Министерството на туризма и Министерството на земеделието, храните и горите. Дестинация „Мизия“ включва не само туристически забележителности от региона, но и типичните за него вина и традиционни гозби.
Коментари