Работна група на България и Турция ще подготви обща реклама на фолклора и храната на двете страни с цел привличане на туристи от далечни държави като Китай, Индия и САЩ. Това става ясно от съобщение на Министерството на туризма.
Турските туристи пътували у нас през миналата година са нараснали с 12,5%, достигайки повече от 636 хил. Така пазар Турция се нарежда на 4-то място сред водещите страни за входящ туризъм у нас, каза министърът на туризма Николина Ангелкова пред Нюман Куртулмуш, министър на културата и туризма на Турция. Министърът допълни още, че южната ни съседка е сред основните предпочитани дестинации за пътувания на българи зад граница, които през миналата година нарастват със 7,6 на сто.
Ангелкова представи пред госта разработваните в момента винено-кулинарни и СПА маршрути и проектите в дигиталната сфера, като сътрудничеството с Вайбър и създаването на Chat Extension, който дава възможност за директно споделяне на туристически обекти.
Туризмът е ключов сектор и за засилване на регионалното сътрудничество, заяви министър Ангелкова. И допълни, че България работи със своите партньори от Югоизточна Европа и Западните Балкани за създаване на общи продукти в областта на културния, историческия, морски, уелнес, селски, екологичен и религиозен туризъм. Важно място сред тях е именно Турция, с която работим заедно и в работната група на ОЧИС по въпросите на туризма, каза още министърът. Тя поясни, че престои да се проведе среща на министрите с ресор туризъм на страните членки на ОЧИС и покани своя колега на планираното събитие.
Пример за доброто партньорство между България и Турция е и създадената работната група между страните. Символичен старт на дейността ѝ се дава именно с днешната среща между министрите Ангелкова и Куртулмуш. Целта ѝ е да подготви общи проекти за реклама на турския и българския фолклор, обичаи, кухня и други. С тях страните ще привличат повече туристи, като основен фокус ще са далечни пазари, като Китай, Индия и САЩ.
Планират се и организиране на Дни на България в Турция, както и Дни на Турция в България. Подготвяме маркетингова промоционална кампания за турския пазар, заяви министър Ангелкова. Тя обясни, че специални целеви групи ще бъдат не само туроператори и агенции, но и крайни потребители, например семейства с деца. От изключително значение за нас е в България да бъдат провлечени повече турски туристи през зимата, коментира още министър Ангелкова.
Коментари