Промените в Закона за туризма и създаването на Гаранционен фонд на туроператорите са поредните недомислици от страна на Министерство на туризма. Това заяви Димитър Попов, член на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции, пред БНР.
Коментарът му е по повод готвени законови промени от Министерство на туризма с цело по-голяма защита на потребителите при фалит на туроператор. Два са вариантите - първият е всеки туроператор да открие отделна клиентска сметка, по която да се превеждат парите при резервация на почивка или екскурзия. Тази клиентска сметка трябва да бъде различна от сметките на самия туроператор. Така няма да се допуска пари за почивка на клиентите да се използват за инвестиции в хотели, заплати или за покупката на служебни коли. Вторият вариант е да се създаде Гаранционен фонд, в който вноски да правят туроператорите. Това е записано в проект за промяна на Закона за туризма, който е пуснат за обществено обсъждане.
"Това е нещо, което е правено на бързо, не е съгласувано с хора от бранша и смея да твърдя, че е подготвено без познаване на материята. Това са механизми, които действат отдавна в старите европейски страни. Нашата асоциация на една среща преди няколко месеца обърна внимание, че клиентската сметка се случва абсолютно без прецедент и е абсолютно невъзможно за администриране, така че като се прави нещо, нека поне да се види има ли го някъде, работи ли и така нататък. Тази схема въобще я отхвърлям и не мисля, че трябва изобщо да се коментира", заяви Попов.
Според Любомир Попйорданов, председател на Българската асоциация за алтернативен туризъм, предложения за промени на Закона за туризма се обсъждат от доста време.
"Тези предложения и изменения се анонсират и хвърлят в пространството, поднасят под различна форма на сдруженията в туризма, но не може да се каже, че има някакво съгласуване, че има някакъв постигнат консенсус. Тези предложения са всъщност виждания на ръководството на Министерство на туризма", каза той.
Коментари