Надявам се повече общини и организации да кандидатстват за Годишните награди в туризма. Това е начин да откроим тези, които полагат усилия за развитие на сектора. Това каза в Сливница министърът на туризма Николина Ангелкова на среща с местния туристически бранш, организирана от кмета на общината Васко Стоилов, съобщиха от Министерството на туризма.
Официалният старт на инициативата бе даден днес, като до 20 ноември 2016 представители на бизнеса, общините и медиите ще могат да кандидатстват в различните категории на специално създадената интернет платформа – www.tourismawards.bg.
„Ще подкрепим община Сливница за включването на Първия войнишки паметник, който се намира на нейна територия, да бъде върнат в списъка на 100-те национални туристически обекта“, заяви Николина Ангелкова по време на дискусията. Паметникът е бил част от 100-те туристически обекта, но е бил изваден от тях. Сега общината е създала всички необходими условия за туристите и е подела инициатива за връщането му в списъка на атракциите.
„Сливница е много близо до София и са нужни подобни притегателни обекти, за да могат повече хора да изберат общината за своята почивка или еднодневна екскурзия“, коментира Николина Ангелкова. През последните години тук са открити и множество къщи за гости, а общината организира редица фестивали и прояви, които също привличат стотици посетители. „За да подпомогнем тези ваши усилия, разработваме и онлайн регистър на фестивалите, с който да популяризираме местните инициативи“, допълни министърът на туризма.
Близостта на Сливница до София, находките от т.нар. път Виа Диагоналис между Европа и Мала Азия, и паметните събития след Освобождението правят региона много оживен и достъпен за туристите. Сливница е сред общините с принос за развитието на туризма в Софийска област. Благоприятното и кръстопътно място стимулира този процес. През периода януари-август 2016 г. по данни на НСИ в местата за настаняване с 10 и повече легла в София област са пренощували общо 189 хил. туристи, което е 13% ръст спрямо същия период на 2015 г. За същия период са реализирани общо над 526 хил. нощувки, което е 15% ръст. Приходите от тези нощувки са за общо 19,7 млн. лв. – 21% повече.
Регионът се свързва най-вече с драматичните сражения на младата българска войска при Сливница и Алдомировци през ноември 1885 по време на Сръбско-българската война. Тогава името Сливница става известно не само в цяла България, но чрез чуждите военни кореспонденти и по света. Много от монументите в района почитат паметта на падналите за България и през по-късните войни. Повечето от местните туристически маршрути преминават през тези паметни места, както и през културните институции, които съхраняват богатото археологическо наследство от няколко епохи - неолитен и каменно-меден период, траки, славяни, стари българи, римляни, византийци. Най-ранните човешки следи са оставени по тези места отпреди пет-шест хиляди години. Красивата природа и близостта до София прави мястото много подходящо за изграждането на къщи за гости и за развитие на малкия и средния туристически бизнес.
Коментари