Самата автоматика на влаковете и на трасето е ново поколение, защото строим през 2017 г., а не през 80-те и 90-те години. Едната от особеностите на влаковете, е че те могат да работят с машинист, но, във всички случаи, имат опция да работят и без. Ще започнем с машинист и постепенно вече времето ще покаже. Това каза пред журналисти инж. Стоян Братоев, директор на „Метрополитен“, след като днес бе стартиран строежа на втората отсечка от третата линия на метрото.
По думите му най-дълбоката спирка на метрото в София е на „Орлов мост“, след това е „Сердика“, а след това е „Джеймс Баучер. В „Овча купел“ участъкът позволява да се строи по на плитко.
„Сега започваме. Отсега нататък има 2 години и 4 месеца. Вече 2 минаха от влизането в сила на договора. От днес започва същинската работа. Трябва през есента, в края на 2019 г. да бъде завършен участъкът. Засега не сме проваляли срок, надявам се да не провалим и този“, коментира Братоев, цитиран от "Фокус".
-
От Ню Йорк до Вашингтон за 29 минути - новият проект на Мъск получи одобрение
Американският предприемач Илън Мъск обяви, че неговата компа...
виж още
Според него всички спирки от третата линия на метрото ще бъдат със стъклени прегради между пътниците и влаковете, които ще бъдат с 1,5 м високи, с отваряеми врати. „Когато влакът дойде, отварят се и едните, и другите врати за пътниците и след това се затварят. Това е направено за безопасност на пътниците“, каза инж. Братоев.
Междувременно министърът на транспорта Ивайло Московски напомни, че през 2019 година София ще има още един метролъч с 12 нови и модерни метростанции.
"Проект за разширение на метрото в гр. София, Линия 3, Етап IІ - участък "ул. Житница– жк Овча купел – Околовръстен път" е на обща стойност 102 млн. евро, от които 69 млн. евро са осигурени от ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020. Той обхваща 3,8 км ново метротрасе и 4 метростанции от кв. Овча купел до кв. "Горна баня". Прогнозното натоварване на втория етап е 40 хиляди пътници дневно, а общо за дванадесетте нови метростанции от третия лъч – 130 хиляди пътници на ден.
-
Възможно е винетките за леки коли да поевтинеят
Винетките за леки автомобили може да поевтинеят. Това заяви министърът на регионалното развитие Нико...
виж още
Ремонтите в София
Очаквам да приключи цялата реконструкция на бул. „Дондуков“, заедно с ул. „Кракра“ до края на месец октомври. Работи се много сериозно. Това каза пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова, предаде „Фокус“.
„От утре се пуска движението по „Кракра“ и продължава цялостната реконструкция на бул. „Дондуков“ с подмяната на настилката, връщането на паветата. Затруднено е движението и ще бъде затруднено, за съжаление през септември и октомври, но моля за извинение, надявам се, че ще се получи добре – с обновени тротоари, с подменени осветителни тела и най-вече със запазване на велоалеята, която успяхме да включим в проекта“, посочи тя.
На въпрос за проблеми с нощното осветление в столицата Фандъкова каза, че сигналите за проблеми с осветителните тела се проверяват. „Затова са фирмите, които трябва да изпълняват тази задача и районните кметове. Днес получих сигнал за парка на НДК. Надявам се бързо да бъдат отстранени тези проблеми“, допълни кметът.
Фандъкова поясни, че от неделя започва изпълнението на бул. „Овча купел“, което предвижда цялостна подмяна на трамвайните линии с нова за София технология. „Надяваме се, че ще бъдат по-добри и по-безшумни“, каза тя.
„Обезопасихме къщичката „Вишнева“, така че да не ѝ влияят евентуални дъждове и градушки, за да не се разруши допълнително“, посочи Фандъкова. По думите ѝ тя е изключителен паметник и любимо място на софиянци. „Ще се работи непрекъснато и много интензивно, за да можем да я видим отново в целия и блясък, че и по-добър“, съобщи кметът на София.
Коментари